دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد ارزش خداشناسی

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد ارزش خداشناسی تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد ارزش خداشناسی و یا دانلود مقاله درباره ارزش خداشناسی اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

1 متناسب با اهداف آموزشی هدف از طرح سوال و ارزشیابی در پایان هر درس میزان و سنجش این است که آیا ما به هدف آموزشی خود رسیده ایم . که سوالات در پایان هر درس به ما آگاهی لازم را می دهد . مثلاً گوش کن و بگو این فعالیت کلاس را با تعامل میان معلم و دانش آموز مواجه می سازد توجه ، دقت و تمرکز را بال می برد یا در ببین و بگو دانش آموز به تصاویر نگاه می کند آن چه دیده به زبان می آورد که با ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: روانشناسی

خودشناسی چگونه است؟ به چند نمونه از ویژگی های انسان التفات کنیدتا خالق را بهتر بشناسید 1- هرگاه به این حقیقت واقف شود که آدم خلیفه خدا بر روی زمین است یعنی آیینه تمام نمای صفات الهی است و هرکس بخواهد خدا را ببیند می تواند او را که ساخته شده و دست پرورده خداوند است مشاهده نماید چنین کسی خدای خود را خواهد شناخت. 2- آدمی که دربندگی پروردگار خود ثابت باشد خداوند به خود می بالد وبه ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

پیشگفتار: از آنجا که انسانها با یکدیگر متفاو ت اند ارزشهای برگزیده بین آنان نیز به صورت " ارزش مثبت " یا به عبارت دیگر آنچه باعث بهبود وضع زندگی آنان می شود 0 آسایش و آرامش آنان را به ارمغان می آورد ارزش مثبت تلقی شده و گاهی نیز عوامل و گزینه هایی که باعث آشفتگی زندگی آنان و عدم احساس آرامش آنان می شود را " ارزش منفی " می نامند0 بنا بر این ما در فعالیتهای فوق برنامه از آن لحاظ ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

این عبادت در شبانه‌روز در پنج نوبت رو به قبله مسلمانان - کعبه در مکه - بصورت فردی (فرادی) یا گروهی (نماز جماعت) برگزار می‌شود. در این عبادت دو سوره از قرآن که یکی از آنها سوره حمد و دیگری معمولاً سوره کوتاهی مثل سوره توحید است و تعدادی ذکر به زبان عربی خوانده‌ می‌شود. بعضی مسلمانان، از جمله بسیاری از مسلمانان ترکیه، ترجمه‌ نماز را به زبان خودشان، مثلاً ترکی استانبولی ...

تعداد صفحه: ۴۹ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

بِسمِ اللّه الرحمنِ الرحیم هست کلید در گنج حکیم لا یَرحَم الله من لا یَرحَم الناس:خدا به کسی که به مردم رحم نمی کند، رحم نمی کند. "پیامبر اکرم(ص) الولایات مَضامیر الرجال: حکومتها میدانهای مردان است. "حضرت علی (ع)" ای دور مانده از حرم خاص کبریا سوی وطن رجوع کن از خطه خطا "منصور حلاج" ملت ایران یکی از پر افتخارترین و باشعورترین و فهیم ترین ملتهای دنیاست. چون از نظر تفکّر و اندیشه ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: فلسفه و اخلاق

انسان سرنوشت خاصی که از پیش تعیین شده باشد ندارد وتحت تاثیر «جبر تاریخ » و«جبر زمان» و«محیط » نیست ، بلکه عامل سازنده تاریخ وزندگی انسان دگرگونی هائی است که در روش واخلاق وفکر وروح او به اراده خودش پیدا می شود . بنابراین آنها که معتقد به قضا وقدر جبری هستند ومی گویند همه حوادث به خواست اجباری پروردگار است آیاتی که عکس العمل اعمال را براساس خود عمل اثبات می کند محکوم می شوند ، ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

توحید توحید و مراتب آن توحید از مهمترین محور های اصول عقاید است. اهمیت این اصل اعتقادی آنگونه است که می توان قرآن کریم را که آخرین کتاب آسمانی است کتاب توحدی نامید. توحید در فرهنگ دینی قرآن و روایات از جایگاه بسیار برجسته و ممتازی برخوردار است و تمام موضوعات و معارف در حوزه دین هر یک از راهی به موضوع توحید بر می گردند. حدیث شناسان و کارشناسان عالی علوم اسلامی که عهده دار جمع ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

در پیشینه نظری مدیریت قلمرو تصمیم گیری پیچیده و بسیار چند پاره است . از این رو ، یکی از مباحث مهم ، مشکل و حساس مدیریت بهشمار می رود . همه مدیران اثربخش به موضوع تصمیم گیری به عنوان امری حیاتی که می تواند موفقیت یا شکست سازمان را رقن بزند توجه نموده اند . در این مقاله سعی می شود شان تصمیم گیری در مدیریت بر اساس رویکردهای نظری مورد بررسی قرار گیرد و بر این پایه شرح مختصری از ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

شاید اگر نبود کلام الهی جز همین سوره و همین 4 آیه مختصر؛ برای اهل بینش و بصیرت کافی بود که کل پیاپیام الهی را دریابد و رهنمون شود. بسم الله الرحمن الرحیم قل هوالله احد............(1) الله الصمد................. (2) لم یلد و لم یولد.............(3) ولم یکن له کفوااحد... (4) بنام خداوند بخشایشگر مهربان بگو او خدای یگانه است...............(1) خدای بی نیاز است....................(2) ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: ادبیات فارسی

هنر چیست؟ ادبیات چیست؟ از گذشته‌های بسیار دور، زمانی که انسان، با پدیده‌های ناشناخته و عجیبْ روبه‌رو می‌شد، به دنبال چاره‌ای بود تا راهی برای آرامش روح و رفع نیاز فطری خود به معنویت (ارتباط با آسمان و غیب) و زیبایی (درونی و بیرونی) بیابد، تا این که به تدریج آموخت که از طریق ایین‌های پرستش و با توسّل به صوت و کلام و آوا های موزون و ادبیات منظوم (آهنگین)، می‌تواند به مقصود خود ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

امام صادق ( ع( حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری ( شیعه ) در روز 17 ربیع الاول سال 83هجری چشم به جهان گشود . پدرش امام محمد باقر ( ع ) و مادرش "ام فروه " دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر می باشد. کنیه آن حضرت : "ابو عبدالله " و لقبش "صادق " است . حضرت صادق تا سن 12سالگی معاصر جد گرامیش حضرت سجاد بود و مسلما تربیت اولیه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام ( ع ) از ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

این‌که اقبال وحی را از نوع غریزه دانسته است خطاست. غریزه یک خاصیت صددرصد طبیعی و ناآگاهانه و نازل‌تر از حسو عقل است که قانون خلقت در مراحل اولی حیاتی حیوان در حیوانات قرار داده است... امّا وحی برعکس هدایتی مافوق حس و عقل است و به علاوه تا حدود زیادی اکتسابی است. بالاتر این‌که در اعلا درجه «آگاهانه» است... گویی علامه اقبال، دچار همان اشتباهی شده است که جهان غرب شده است یعنی ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

چکیده در این مقاله سعی شده است تا علاوه بر تعریف تعلیم و تربیت دینی و ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت دینی فرزندان، نقش و جایگاه خانواده، معلم و آموزش و پرورش نیز در تربیت دینی کودکان و نوجوانان نیز بیان شود. که باید بین اولیاء دانش آموز و مربیان در شیوه تربیت دینی و آموزه های دینی هماهنگی و همسویی لازم دیده شود. تا زمینه های رشد و کمال در باورهای دینی کودکان و نوجوانان بوجود آید. ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: کتابداری

کتاب هدیه های آسمانی پایه چهارم در ابعاد 20*26 ساخته شده است جلد آن مصور می باشد. نوع کاغذ بکار رفته در کتاب سفید واز نوع کاغذ مرغوب می باشد. کتاب شامل 22 درس و هشت بخش به ترتیب زیر می باشد. خداشناسی – پیامبری- امامت – معاد- قرآن – آداب واخلاق – احکام – مراسمات- اجتماعی بررسی کتاب از لحاظ ساختار : بخش مقدماتی : الف : مقدمه : کتاب حاضر با آوردن مقدمه ای به شکل نوشتاری و مصور به ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: فلسفه و اخلاق

چکیده مقاله بحث پیرامون مدیریت منابع انسانر در هر مکتبی از جمله در مکتب اسلام مستلزم شناخت انسان و خصوصیات او می‌باشد . انسان از نظر اسلام دارای خلقتی مستقل و جدا از خلقت سایر موجودات عالم است . از ابتدای حیات خو دارای تمدن و زندگی مبتنی بر قوانین بوده است . انسان دارای خصوصیات ارزشی و ضد ارزشی است . این خصوصیات در وجود او بصورت قوه موجود است ، و انسان با فعلیت یافتن این خصوصیات ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم سیاسی

حزب چپ (سابقاً: حزب سوسیالیسم دموکراتیک) حزبی سوسیالیست و دست چپی در آلمان است. این حزب خلف قانونی حزب اتحاد سوسیالیستی آلمان است که تا ۱۹۹۰ حاکم آلمان شرقی بود. این حزب تا پیش از این‌که تغییر نام دهد و در زمانی که با نام «حزب سوسیالیسم دموکراتیک»‌ فعالیت می‌کرد تا حدود زیادی به عنوان «حزب شرق» شناخته می‌شد و در غرب آلمان نفوذ اندکی داشت. با این حال معمولا از ۱۵ تا ۲۵ درصد آرا ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

بحث اول: توحید یا یکتاپرستی «توحید» اولین اصل از اصول دین مبین اسلام می باشد . « توحید » یعنی خداوندی را که آفریننده جهان و نظام شگرف و اعجاب برانگیز آن است، بشناسیم. به تعبیر دیگر، « توحید » عبارت از آن است که: ما انسانها بدانیم جهان هستی ، پدید آورنده ای دارد. و بی سرپرست و بی برنامه رها نشده است . خالق جهان و هر آنچه در جهان است ، خداوندی می باشد که زمام تمام کارها مانند: ...

تعداد صفحه: ۴۷ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

مقدمه: پرورش فضایل اخلاقی یکی از مهمترین اهداف والای رسالت پیامبران خدا بوده است تا انسان در مسیر کمال, که علت غایی افرینش است قرار گیرد و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) با اشاره به فلسفه بعثت خویش در حدیث معروف « انما بعثت لا تمم مکارم الاخلاق» بدان تصریح فرموده اند. فلاسفه و اندیشمندان حتی پیروان مکتب های مادی نیز هر یک با بینش و اهداف خاص خود از تربیت و اخلاق سخن گفته و اصول و ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: علوم سیاسی

نهج البلاغه گنجی عظیم است که درعین پیدایی و رویت هنوز کشف نشده است و خدا داند که چه بسیار سالها باید بگذرد تا ما بتوانیم ذره ای از این گنج بی پایان بهره ببریم. در نهج البلاغه مولا علی(ع) همه چیز است از خداشناسی گرفته تا رعایت حق مخلوقات از دید ما کوچک . سیاست و حکومتداری هم به عنوان یکی از ضروریات همیشگی بشر در این دریای با عظمت به فراموشی سپرده نشده است.ما در این کتاب با ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

1-مقدمه نیکی ها وکمک ها ودوستیهای دیگران ، تشکر کرده اید؟ البته که آری . چون عقل و وجدان انسان ، به سپاسگزاری از نیکان ونیکوکاران و تشکر از محبتها و خوبیهای دیگران فرمان می دهد. بدون شک بالاترین وبهترین نعمتها را خداوند آیا تا کنون ، در مقابل در اختیار ما گذاشته است به ما عقل وجان واراده وفکر واستعداد بخشیده . اگر نفسی می کشیم و به حیات خود ادامه می دهیم به خاطر امکاناتی است که ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

طبیعت آدمی منفعت جو و طالب سود و فایده است و تا فایده کاری را نداند به آن دست نمی زند. از این رو داشتن انگیزه نخستین گام برای حرکت در یک مسیر است. قرآن و روایات علاوه بر آن که به ارزش و اهمیت تقوا، تفسیر آن و عوامل و موانع خویشتنداری و اوصاف و ویژگی های متقین اشاره می کند به طور گسترده به تبیین آثار و ثمرات تقوا در زندگی فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی این مساله پرداخته و از این ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

پیشگفتار این رساله نه تنها ثمره مطالعات اسلامی اینجانب بلکه ثمره پانزده سال تجربه در عقد نکاح برادارن و خواهران مسلمان اعم از کشور خودم و همچنان ایران و مصر به زبان های فارسی/ دری و انگلیسی میباشد. قابل یادآوری میدانم اینکه نکاح خط را که من برای عقد یک برادر ایرانی ترتیب کرده بودم و بسیار مطالب را که در نکاح نامه های مروج گنجانیده نشده، درج کرده بودم، قونسلگری ایران در واشنگتن ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

صفات و افعال اختیاری انسان که در حیطه بحث اخلاقی با توجه به متعلقشان بر سه دسته تقسیم می شوند. اول آنها که به خدا مربوط می شود. دوم آنها که به خود انسان مربوط است. سوم آنچه مربوط به مخلوقات خداست. گروه اول: اولین فعل نفسانی انسان که در ارتباط با خداست ایمان می باشد که ریشه ارزش افعال و صفات اخلاقی است که در حقیقت ایمان یک نوع فعل اختیاری نفسانی است که در بحث اخلاقی قرار می گیرد ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: فلسفه و اخلاق

کلیات مفهوم لغوی واژه اخلاق : اخلاق جمع کلمه خُلق به معنی سرشت باطنی انسان است و در مقابل آن خَلق به معنی شکل و صورت ظاهری انسان است. تفاوت صفات نفسانی انسان : صفات نفسانی انسان یا ثابت و راسخ است که به آن ملکه گفته می شود و یا زودگذر و موقتی است که به آن حال گفته می شود. اخلاق همان صفات ثابت و راسخ در نفس انسان است. عوامل مؤثر در اخلاق : دو عامل مهمن که خُلق و خوی انسان را می ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

حجت الاسلام علی کرمی متولد 1334 شهر فریدن که از شاگردان آیتالله مکارم شیرازی بوده، بیش از پانزده سال است در مرکز تحقیقات دارالقرآن آیت الله گلپایگانی به فعالیتهای پژوهشی در حوزه علوم قرآنی اشتغال دارند و مترجم تفسیر مجمعالبیان است، از وی تاکنون بیش از 27 عنوان کتاب شامل تألیف و ترجمه، در حوزههای علوم قرآنی و معارف منتشر شده است. هدف و انگیزه شما از پرداختن به فعالیتهای پژوهشی ...

تعداد صفحه: ۱۳۶ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

اعتقاد به مسئله قیامت و معاد از آن نظر که فطری است و با ضمیر انسانها سروکار دارد، همه اقوام و ملتها بدان معتقدند اگر چه نحوه اعتقاد به آن در میان گروههای فکری براساس اختلاف فرهنگ و بینش، مختلف می باشد ولی بصورت کلی همگان این اصل را پذیرفته‌اند که روز حسابی خواهد بود وانسان با مردن فانی نمی‌شود. بقول مرحوم «شبر» در کتاب «حق الیقین» آیا عاقلی را دیده‌اید که اصل معاد را انکار کند؟ ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: ریاضی

تاریخچه هیچ کس نمی داند که اعتقاد به شانس برای نخستین بار در چه زمانی و مکانی مطرح شد. در هر حال این امر در دوران ماقبل تاریخ ریشه دارد. با این حال، اسناد کافی نشان می دهد که انسانهای اولیه برای توجیه حوادث تصادفی به وسایلی متوسط می شده اند. برای مثال در آسیای صغیر در آیین پیشگویی مرسوم بود که پنج قاپ را بیندازند. ترتیب ممکن از قاپها، نام خدایی را به همراه داشت (مارکس و لارسن، ...

تعداد صفحه: ۴۶ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

مقدمه عصر حاضر با اینکه در مقایسه با قرون گذشته عصر بالندگی علوم و فنون به شمار می‌رود و انسان در رابطه با طبیعت بسیاری از رموز آن را عیان نموده و موانع و مشکلاتی را که در طی سالها و قرون متمادی مبتلا به آن بوده برطرف ساخته لیکن با کاربرد دستمایه های علمی و دستاوردهای حاصل از آن در امور دنیوی و بهره جویی از آن در مسیر غرور نفسانی، متأسفانه در بعدی معنوی از کشف اسرار فطری و رموز ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

تعاریف مختلفی از دیدگاه علوم اجتماعی از دین ارائه شده است که برخی از مهمترین آنها در اینجا ذکر می شوند: 1. دین عبارت است از باور به موجودات معنوی (Reading 1977:175). 2. دین یعنی تلاش و جستجو کردن برای کمک گرفتن از ارواح از طریق عبادت (فریزر) (Reading 1977:175). 3. دین عبارت است از مجموعه ای از اعمال و باورهای مربوط به ماوراء الطبیعه که به خودی خود هدف هستند (مالینوفسکی) (Reading ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقدمه همه ما نیازمند به یک نگاهیم چه آن وقت که در رفاه و آسایش و تجملات غرقیم و چه آن زمان که بیمار و محتاج در گوشه ای تنها . و آن گاه نور گرمی نیست جز توجه الوهیت به سوی ما , آیا این اصل عدالت نیست که در فطرت انسان قرار گرفته و آیا خالق آن عین عدالت نیست که به همه عالم فقیر و غنی کوچک و بزرگ از ذره های اتم تا کهکشانها توجه یکسان دارد و باران لطف و رحمت خود را برای همه یکسان می ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

بخش اول: مبانی اخلاق فصل اول – کلیات مفهوم لغوی واژه اخلاق: اخلاق جمع کلمه خُلق به معنی سرشت باطنی انسان است و در مقابل آن خَلق به معنی شکل و صورت ظاهری انسان است. تفاوت صفات نفسانی انسان: صفات نفسانی انسان یا ثابت و راسخ است که به آن ملکه گفته می شود و یا زودگذر و موقتی است که به آن حال گفته می شود. اخلاق همان صفات ثابت و راسخ در نفس انسان است. عوامل مؤثر در اخلاق: دو عامل مهمن ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

این سوره در مکه نازل شده و دارای هفت آیه است. ویژگی‌های سوره‌ی حمد : 1- آغاز این سوره با حمد و ستایش پروردگار و با ابراز ایمان با مبدأ و معاد (خداشناسی و ایمان به رستاخیز) ادامه و با تقاضاها و نیازهای بندگان پایان می‌گیرد. 2-سوره‌ی حمد اساس قرآن است در حدیثی از پیامبر اکرم (ص)می‌خوانیم که : «الحمد ام القرآن » و این هنگامی بود که «جابر بن عبدالله انصاری» خدمت پیامبر (ص) رسید، ...

تعداد صفحه: ۶۶ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

مقدمه یکی دیگر از موضوعات مشترک میان قرآن کریم و اناجیل اربعه، موضوع احکام و فروعات فقهی است که این امر هم در تعالیم و آموزه های موجود مسیح در اناجیل چهارگانه و هم در آیات شریفه قرآن کریم بدان اشاره شده است. در این دو کتاب علاوه بر آنکه به موضوعات مهمی از قبیل خداشناسی، معاد و داستان پیامبران و نیز اخلاقیات اشاره شده از ذکر احکام عبادی و اجتماعی و حتی اقتصادی فروگذار نشده و برای ...

تعداد صفحه: ۱۱۴ دسته بندی: روانشناسی

تولد روان‌شناسی دین به ابتدای قرن حاضر باز می‌گردد . این گستره در آغاز قرن حاضر توجه بسیاری از محققین روان‌شناسی را به خود جلب کرده ، چنان‌که پیش از آن کانت تجربه یا احکام دینی را با تحلیل حیات اخلاقی تبیین نمود و دین را بر مقتضیات قانون اخلاق بنا نهاد ، و یا دکارت که همه چیز از جمله دین را با زبان ریاضی تبین نمود . اما در آستانه قرن نوزدهم دیگر این بحث‌های ذهن‌شناسی ، توانایی ...

تعداد صفحه: ۱۰۰ دسته بندی: فلسفه و اخلاق

مفهوم دین واژه دین در فرهنگ لغات ونیز در کاربردهای قرآنی به معانی حکم وقضا ،رسم و عادت ، قانون ، جزا، حساب، شریعت، طاعت و بندگی ،تسلیم و انقیاد ، ملت ، اسلام ،روش ورویه وتوحید و خداپرستی آمده است .1 با این که اصل دین در باره پژوهشگران ودین پژوهان ، کهن ترین واثر گذارترین نهاد اجتماعی ومورد پذیرش وپیروی ملل ونحل د رطول تاریخ بوده وهست 2. ولی در مفهوم اصطلاحی دین اختلاف شدیدی وجود ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

محتوای سوره اخلاص: این سوره چنان که از نا مش پیدا است (سوره اخلاص و سوره توحید) از توحید پروردگار و یگانگی او سخن می گوید و در چهار آیه کوتاه چنان توصیفی از یگانگی خداوند کرده که نیاز به اضافه ندارد. در شان نزول این سوره از امام صادق (ع) چنین نقل شده:( یهود از رسول الله (ص) تقاضا کردند خداوند را برای آنها توصیف کند پیغمبر (ص) سه روز سکوت کرد و پاسخی نگفت تا این سوره نازل شد و ...

تعداد صفحه: ۱۵۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

مقدمه قرآن ، پیام روشن الهی است که همه ی انسان ها را به راستی و رستگاری دعوت می کند. انسان در قرآن موجودی اجتماعی و مسئول است ؛ موجودی اجتماعی که بر او فرض شده در همه ابعاد زندگی ، مسائل انسانی را که جایگاه خلیفه اللهی او را تثبیت می کند رعایت کند . شخصیت وی در جامعه شکل می گیرد و هویت واقعی اش در اجتماع ظهور و بروز می یابد ، بنابراین قرآن کریم نه تنها به جامعه و اجتماع انسانی ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

شناخت خداوند یک تکلیف است ، اما منظور ، شناخت حقیقت ذات خدا نیست بلکه مراد ، شناخت صفات او به اندازه طاقت بشری است که تحقق آن در دو مرحله انجام می‌پذیرد ، شناخت خود و درک اوصاف آن و سلب جهات نقص از آن، یعنی در واقع شناخت صفات خداوند ، به ادراک آن چه که سابقاً در نفس خود شاهد بوده ایم باز می گردد . دین هرگز بشر را به سوی جهل ارجاع نمی‌دهد بلکه نوعی انقلاب فکری است که انسان را در ...

تعداد صفحه: ۵۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

مقدمه اگر مردم را تربیت کنید به یک تربیتی سالم و دعوت کنید به اینکه با خدا آشنا بشوند با معارف آشنا بشوند اگر این طور باشد، کشور شما سالم می­ماند و به سایر جاها هم سرایت می­کند. «از بیانات حضرت امام خمینی ره خطاب به جمعی از روحانیون و اساتید دانشگاه­ها مورخ 5/6/63» خدا را شکر می­کنم آب زلال اسلامی نشعت گرفته از بیانات قرآن کریم در کشور عزیزمان شکوفا شده و انشاء ا... روز به روز ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: علوم تربیتی

بررسی نقش و جایگاه معلم درایجاد وتقویت فرهنگ اسلامی در مدارس مقدمه یک معلم خوب ، در هر حال و در همه جا با یک اندیشه زندگی می کند و آن ، کسب بالاترین کیفیت آموزشی توسط هر دانش آموز است و در این بین ارزشیابی واقعاً‌ حیاتی ترین کار هر معلم است و چیزی است که می تواند تاثیری کلیدی بر نحوه بهبود و پیشرفت دانش آموزان داشته باشد . مهمترین اصل همخوانی آموزش و تربیت جهت تحقق نقش واقعی ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

یکی از عمده‌ترین علل به فساد افتادن شماری از دختران و پسران، همین است که مهر نمی‌بینند و تعبیر ”عزیزم“ را از پدر و مادر هرگز نمی‌شنوند، در حالی که سخت به شنیدن این تعبیرها مشتاق اند. از از این رو، آنان به جایی می‌روند تا این کلمه را بشنوند. مقدمه: مهمترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان، تجارب دوران کودکی وی در محیط خانواده است. کودکان در جریان اجتماعی شدن، عواطف مختلفی از ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

تعبیر «مدیریت اسلامی» حاکی از این است که مدیریت می تواند دارای دو وصف «اسلامی» و «غیر اسلامی» باشد، و از اینروی این سؤال، مطرح می شود: چه ارتباطی بین مدیریت به عنوان یک علم و بین اسلام به عنوان یک دین، وجود دارد؟ این پرسش در واقع یکی از جزئیات پرسش عامتر و کلی تری است و آن این است: علوم و فنون مختلف، بویژه علوم انسانی، چه ارتباطی با ادیان خصوصاً دین اسلام دارند؟ پاسخ به این ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: فلسفه و اخلاق

هدف و فلسفه آفرینش چیست ؟ در رابطه‌ با هدف‌ آفرینش‌ ابتدا باید دید مقصود از هدف‌ چیست‌؟ اشتباهی‌ که‌ معمولا در این‌ رابطه‌ رخ‌ می‌دهد قیاس‌کردن‌ افعال‌ الهی‌ با کنش‌های‌ انسانی‌ است‌. هدف‌ در افعال‌ بشری‌ معمولا غایت‌ فاعل‌ است‌؛ یعنی‌، کنشگر بر اساس‌ نقص‌ ونیازی‌ که‌ در خود می‌یابد فعالیتی‌ را آغاز می‌کند و هدفش‌ رفع‌ آن‌ نقص‌ و تأمین‌ نیاز خویش‌ است‌. اما در مورد افعال‌ الهی‌، ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مدیریت

چکیده : این مقاله روش انجام ارزیابی عملکرد کارکنان را شرح می‌دهد. معیارهای ارزیابی عملکرد، ارتباط بین ارزیابی عملکرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا، فنون مختلف ارزیابی عملکرد، اهداف، مکان و زمان ارزیابی عملکرد، خصوصیات شخصیتی ارزیاب و سایر نکات و جزئیات انجام ارزیابی عملکرد از جمله مباحث این مقاله هستند. - مقدمه همه افراد حق دارند و علاقمند هستند که از نتایج عملکرد روزانه خود ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مدیریت

مقدمه جاذبه هر رویکرد مدیریتی، انتظار رهنمون شدن به سود بیشتر برای مؤسسه است. این، به ویژه درباره نظام مدیریت استراتژی با تأثیر عمده‌ای که بر تدوین و اجرای برنامه‌ها دارد، صادق است. مجموعه‌ای از مطالعات انجام شده درباره سازمان‌های کسب و کار ، تأثیر فرآیندهای مدیریت استراتژیک را بر نتیجه نهایی اندازه‌گیری کرده‌اند. یکی از نخستین مطالعات عمده توسط آنسوف و همکاران در سال 1970 اجرا ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مدیریت

مفهوم ارزشیابی آموزشی و روشهای آن انسان موجودی هدفدار و آرمانگر است. از بدو زندگی رو به آینده دارد و همواره می خواهد به ایده آلها و هدف های دست یابد. از موفقیت و پیروزی خرسند و از عدم دست یابی به اهداف خود ناخشنود می شود. او تمام انرژی و امکانات خود را صرف رسیدن به برنامه های از پیش تعیین شده یا اهداف خود می کند. به همین دلیل، همیشه می کوشد که وضع خود را به نسبت به اهدافش مشخص ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه : به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال ...

تعداد صفحه: ۳۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مراکز ارزیابی، رویکردی جدید است که مدتهاست در سازمانهای کشورهای توسعه یافته به عنوان شیوه یا فعالیتهایی در جهت سنجش قابلیتها و ارزشهای مورد انتظار افراد و سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در سازمانهای ما آن طور که باید شناخته و جانیفتاده است و بسیار اتفاق افتاده است که آن با فرایند ارزشیابی منابع انسانی اشتباه گرفته می شود. آنچه که این میان مطرح است اینکه مراکز ارزیابی ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه موضوع : ارزشیابی توصیفی به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی ، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

اصول ارزشیابی توانمند ساز عبارتند از : بهبود Improvement دارندگی اجتماعی Community Ownership فراگیری Inclusion مشارکت مردم سالارانه Democratic Participation عدالت اجتماعی Social Justicd دانایی محلی (بومی ) Community Knowledge راهبردهای استناد محور Evidence – Based Strategies ظرفیت سازی Capacity Building یادگیری سازمانی Organizational Learning پاسخگویی Accountability مقدمه : طرح ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است.این طرح به صورت پیش آزمایشی در سال تحصیلی 82-81 اجرا و ارزشیابی شد. گزارش ارزشیابی طرح توسط نویسنده این مقاله که مجری این ارزشیابی بوده بلافاصله منتشر گردید(محمد حسن مقنی زاده،1381). اجرای آزمایشی این طرح درچهار سال تحصیلی بعد ادامه داشته ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال کیفیت ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارزشیابى تکوینى یا مستمر ارزشیابى تکوینی، آنطور که از اسم آن پیداست، زمانى به اجرا در مى‌آید که فعالیت‌هاى آموزشى هنوز جریان دارد و یادگیرى شاگردان در حال تکوین یا شکل‌گیرى است. معمولاً تحقق هدف‌هاى آموزشى و پرورشى یا تغییر رفتار شاگردان، بتدریج و بمرور زمان امکان‌پذیر مى‌شود. به این دلیل، معلم ناگزیر است تحقق هدف‌هاى آموزشى هر بخش را در فاصلهٔ زمانى معینی، متناسب با توانایى و ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: روانشناسی

چکیده : فرآیند یاددهی و یادگیری ناگهان اتفاق نمی‌افتد بلکه حاصل طراحی و سازماندهی دقیق و متنوعی می‌باشد. همه افراد از نظر یادگیری یکسان نمی‌باشند بلکه باهم متفاوتند در بعضی از آنها یادگیری از طریق چشم، در بعضی از طریق گوش در بعضی از طریق لامسه و ... انجام می‌شود پس افراد در یادگیری باهم متفاوت می‌باشند در نتیجه روشهای ارزشیابی باید متنوع و متفاوت باشد و با توجه به تفاوتهای فردی ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: تربیت بدنی

چکیده: بازی و ورزش ازتمایلات و نیازهای اساسی انسان است برای بشر داشتن یک زندگی سرشار از توانایی ، طراوت و نیرومندی توام با زیبایی جسمی وروحی مطلوب وبرای دستیابی به آن پرداختن به فعالیتهای ورزشی ضروری است. بسیاری از صاحبنظران مسائل تربیتی معتقد هستند فعالیتهای ورزشی ارزشها را آموزش می دهد . واز طریق آن کار گروهی ، رفتار ورزشی ، همکاری، انضباط و اعتماد به نفس آموخته می شود وبدین ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : مهندسی ارزش ( با مفهومی نزدیک به مدیریت ارزش و تجزیه و تحلیل ارزش ) رویکردی گروهی، سیستماتیک، کارکردگرا و دارای کاربردی حرفه ای است که برای ارزیابی و بهبود ارزش در یک محصول، طراحی یک وسیله، طراحی سیستم، اجرای پروژه های صنعتی و عمرانی و دیگر خدمات به کار گرفته می شود. مهندسی ارزش متدولوژی قدرتمندی است برای حل مسائل، کاهش هزینه ها و به طور همزمان، بهبود عملکرد و کیفیت. با ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه : احساس خود ارزشمندی ، یعنی پذیرفتن شایستگی های خود ، یعنی داشتن احساس رضایت و خشنودی نسبت به استعدادها و توانایی های خود . زمانی که کودک احساس می کند صلاحیت و لیاقت انجام کارهای گوناگون را دارد ، اعتماد به نفس او افزایش می یابد و قادر خواهد بود با اعتماد و ایمانی راسخ تر به اهداف و برنامه هایش برسد . کودکان برای اینکه بتوانند در آینده اداره امور مختلف خود را به عهده ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: اقتصاد

شاید بهترین راه برای رسیدن به مفهوم ارزش ( نیاز های مشتری در ایران) بررسی عملکرد ویا شبیه سازی (Benchmark ) شرکتهای موفق دنیا در زمینه بررسی و شناخت نیازمشتریان باشد در این رابطه تفکر شرکت تویوتا را در قبال مشتریان بررسی میکنیم (تفکر نهادینه شده در شرکت تویوتا) 1- تولید باید بی عیب و نقص باشد چرا به این نقطه رسیده اند مگر زیان تولید با عیب و نقص چیست و آیا نمی توانیم آنرا با ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. کلام شهید رجائی تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد. انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در این گروه و در قالب ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: شیلات

چکیده : با گسترش صنعت آبزی پروری و اهمیت تکنولوژی در دنیا ، بخصوص در ایران و توسعه روز افزون پرورش انواع میگو و ماهی در کشور و با توجه به اینکه آرتمیا یکی از فاکتور های مهم در امر پرورش و تغذیه میگو است ، از طرفی از نظر اقتصادی ارزش آرتمیا و قیمت آن در بازار های جهانی رو به افزایش است میتوان با بهره برداری اصولی و علمی از این موجود آبزی چه بصورت پرورش مصنوعی و یا استفاده از ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مدیریت

این فرم ها به منظور ارزشیابی و تعیین شایستگی کارکنان در ابعاد عملکردی، توسعه و رفتاری مورد استفاده قرار می گیرد. معیار های سنجش 1- عملکرد: فعالیتها و نتایج حاصل از انجام وظایف محوله معیارهای عملکرد، شامل: فعالیتها، پروژه ها و طرحهایی است که فرد در راستای اهداف سازمانی و در چارچوب انتظارات مقامات مافوق در طول دوره ارزشیابی انجام می دهد و نیز نتایجی که از اجرای این فعالیتها بدست ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارزشیابی توصیفی، شکلی از ارزشیابی تحصیلی-تربیتی است که در آن معلم با مشارکت فعال و دانش آموز و اولیای ایشان با استفاده از ابزار های مختلف به جمع آوری اطلاعات در زمینه تلاش ها، پیشرفت ها و موفقیت های دانش آموزان می پردازد و با طبقه بندی تحلیل و تفسیر اطلاعات به آنها کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند و مشکلات یادگیری خود را به کمک اولیا و معلمان برطرف کنند. هدف اصلی در ارزشیابی توصیفی ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مفهوم «ارزش» و «ارزشها» در گفتار دینی، فرهنگی و سیاسی، از مفاهیم کلیدی وتعیین کننده است. همه ما این مفهوم را در مفهوم «ارزش» و «ارزشها» در گفتار دینی، فرهنگی و سیاسی، از مفاهیم کلیدی وتعیین کننده است. همه ما این مفهوم را در گفتار خود به کار می بندیم، بی آنکه تعریف روشن و مبتنی بر درک و تفاهمی از آن موجود باشد. نوشته حاضر معنا و مفهوم ارزش را در حوزه های فلسفه، اقتصاد، جامعه ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: صنایع دفاع - نظامی

نگاهی به برخی ارزشها و ثمرات جنگ تحمیلی پس از گذشت 18 سال از پایان جنگ تحمیلی و ظهور مجدد دنیاگرایی و مادی گرایی و به قول رهبر معظم انقلاب همه چیز را در مادّیات جستجو کردن مروری بر جنگ و ارزشها آن این امکان را برای کسانی که می خواهند بر عهد خود با خداوند وفادار بمانند و بر انقلابی ماندن اصرار ورزند فراهم می کند تا عملکرد خود را با ارزشهای مطلقی که معیار حسین وار زیستن و حداقل ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: علوم تغذیه

در کشورهای در حال توسعه مثل اردن ، میانگین مصرف سرانه در هر سال kg 1 / 31 می باشد . در اردن بین 2006 و 2008 یک مصرف سرانه 10% فزاینده گوشت و تولیدات گوشتی وجود دارد . این افزایش در مصرف گوشت اساسا به خاطر ارزش تغذیه ای بالایی است که به واسطه گوشت و تولیدات گوشتی به مصرف کنندگان اردنی افزوده می شود .این بررسی کیفیت برخی سوسیس ها مثل مورتدلا ، مورتدلا با زیتون ، مورتدلا با فلفل ، ...

تعداد صفحه: ۵۹ دسته بندی: علوم تغذیه

شیر به عنوان یکی از کامل‌ترین غذاهای طبیعت شناخته شده است و غذای منحصر به فرد بچه‌های تازه متولد شده پستانداران است و تنها منبع غذایی در 3-2 ماه اول زندگی است. اهمیت تولید شیر تنها از نظر غذایی و تغذیه نمی‌باشد. گوساله یا بره‌ی تازه متولد شده برای این‌که خوب رشد کند و در مقابل امراض مقاومت داشته و صاحب بنیه خوبی شود و در آینده تولید خوبی داشته باشد، بستگی به مقدار و کیفیت شیری ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

دین اسلام، متضمّن سعادت انسان‌ها در همه شئون زندگی و تعیین کننده خط مشی و شیوه درست زندگی انفرادی و اجتماعی انسان‌هاست و آدمی را به سوی کمالات نفسانی و اجتماعی رهبری می‌نماید و به عالی‌ترین درجات انسانیت، ارتقا می‌بخشد. بدیهی است که این دین، برای رساندن به مقصود، باید برنامه‌ریزی منسجمی برای آنها داشته باشد. به همین منظور، خداوند، به عنوان وضع‌کننده این دین، قرآن کریم را که ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: حسابداری

حسابداری منابع انسانی در ارزشگذاری و گزارشگری سرمایه انسانی چکیده : امروزه در بسیاری از کشورها، نیروی انسانی به عنوان یک منبع سرمایه ای مورد توجه مدیران تمامی واحد های اقتصادی و نهادهای اجتماعی در جهت ارتقای سطح عملکرد و افزایش بازدهی آن ها قرار گرفته است. سرمایه گذاران، اعتبار دهندگان و سایر گروه های ذینفع، به منظور اخذ تصمیمات مناسب تر، به اصلاحاتی در مورد ارزش داراییهای ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: اقتصاد

مزایا و محاسن استفاده از روش مالیات بر ارزش افزوده عبارتند از: 1. ساختار اقتصادی کشور را تصحیح می‌کند. 2. شفافیت اطلاعات را الزامی می‌کند. 3. انضباط مالی را الزامی می‌کند. 4. وقتی مردم مالیات می‌دهند، مطالباتشان از دولت را حس می‌کنند و توقع از دولت زیاد می‌شود و دولت هم باید پاسخگو باشد. • اما عیب‌هایی هم دارد، بار نخست که این روش اجرا می‌شود، یک اثر افزایشی روی قیمت‌دارد، ولی ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی مقدمه : پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند . یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: اقتصاد

مالیات برارزش افزوده 1-ضرورت اجرای مالیات بر ارزش افزوده از آن جا که مالیات ها یکی از مهم ترین ابزارهای سیاستهای مالی به شمار می آیند، بنابراین دولت ها به منظور تأمین هزینه های خود ملزم به یافتن شیوه های مناسب و جدید در وسعت بخشیدن به منابع مالیاتی خود هستند . گسترش این منابع جدید باید با اهداف کاهش هزینه وصول ، امکان تحقق وسعت پایه مالیاتی ، کاهش فرار مالیاتی ،از بین بردن شکاف ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

ارتباط مالیات بر مصرف و فروش با مالیات بر ارزش افزوده در فرهنگ متون مالیاتی ، مالیاتی را که دولت از مصرف کنندگان کالاها و خدمات از طریق تولید کنندگان آن ها دریافت می کند مالیات غیر مستقیم می نامند . مالیات بر مصرف ، مالیات بر واردات و مالیات بر ارزش افزوده نمونه هایی از مالیات های غیر مستقیم به شمار می روند . تشخیص مالیات مستقیم از مالیات غیر مستقیم از مباحث متداول مالیه عمومی ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: اقتصاد

آثار اقتصادی مالیات به ارزش افزوده علی جوادى (کارشناس ارشد مالیاتی شهرستان ابهر) در اغلب کشورهایی که VAT به مورد اجرا گذاشته شده است این مالیات از لحاظ درآمدزایی برای دولت ها، جزء اقلام مالیاتی اولویت دار محسوب می شود. حتی در بعضی از کشورها، نزدیک به نیمی از درآمدهای مالیاتی دولت از این طریق تأمین می شود. علاوه بر آثار مثبت درآمدی این مالیات که طبق تجارت اغلب کشورها از نتایج ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مدیریت

زنجیره ارزش پیشگفتار : امروزه رقابت شرکتها در بسیاری از صنایع، روندی جهانی پیدا کرده است. کیفیت، اصلی ترین عنصر در این رقابت است که شرکتها می بایست بتوانند نوآوریهای تکنولوژیک بیافرینند تا در عرصه رقابت کیفیت بقا داشته باشند. از آنجایی که نوآوری تکنولوژیک به عنوان یک بخش محور در این فرایند سطوح است بنابراین شرکتها با رقابت شدید و طاقت فرسا در زمینه بهای تمام شده مواجه هستند به ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: تاریخ

بصیرت و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی مدرسه راهنمایی شهید شقاقی جداقیه امام کبیر ما عصر جدیدی را آغاز کرد از این پس دنیا شاهد شکوفایی روز افزون خمینی کبیر خواهد بود. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) انقلاب اسلامی ایران، همانطور که انفجار نوربود در ظلمتهای جهان مادی وکانون بیداری و امید و انگیزش برای رَستن از ظلمتها و پیوستن به عدالت، مرکز عدالتها و دشمنیها و ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مهندسی معماری

ارزیابی ترکیب و ارزش های بصری و ادراکی در گزینه های طرح : هدف های رفتاری : در پایان این تحقیق، هنجو باید بتواند : 1 ) منظور از ترکیب را بیان کند و مصادیق آن را در عناصر طبیعی و مصنوعی تشریح نماید. 2 ) مفهوم وحدت، تضاد و تناسب را بیان کرده، کاربرد و تأثیرات آن را در معماری توضیح دهد. 3 ) مفهوم تقارن، تعادل و ناپایداری را توضیح دهد، تعادل محوری، شعاعی و آزاد را تشریح نماید. 4 ) ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: اقتصاد

ارزش افزوده ارزش افزوده به ارزشی که در فرآیند تولید به ارزش کالای واسطه کالاهای واسطه‌ای افزوده می‌شود، گفته می‌شود. این مفهوم به فرآیند تولید مربوط است و نه به کالای خاص. فانون مالیات بر ارزش افزوده با اختیارات ناشی از ماده 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در 53 ماده و 47 تبصره در تاریخ 1387/2/17 در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است تا در مدت آزمایشی 5 سال از ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارزشییابی ارزشیابی برنامه های سواد اطلاعاتی و آموزشهای کتابخانه ای ، در تعیین ارزش برنامه ها و فعالیتها و فنون آموزشی مشخص کننده نیازها و توجه بیتشر مسئولین به این فعالیتها می باشد و اینکه چه متغییر های باید مد نظر قرار داد و مؤثر ترین این راهکار ها کدامند و اثر این ارزیابی بر روی فرهنگ اساسی .اصیل کتابخانه هایمان را چگونه می توانیم ارزیلبی کنیم و انرا رواج دهیم و اثر ات فرهنگی ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: اقتصاد

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ چرا اجرای آن متوقف شد؟ گروه اقتصادی- قانون مالیات بر ارزش افزوده که در خردادماه سال جاری به تصویب نهایی مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید، در حالی اواسط مهرماه به مرحله اجرایی رسید که به دلیل عدم آشنایی مردم و به خصوص اهالی بازار با تبعات ناشی از اجرای این قانون، در مرحله اجرا با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و در نهایت نیز با توقف اجرا مواجه شد. مالیات بر ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت