دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد تبلیغ خدمات

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد تبلیغ خدمات تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد تبلیغ خدمات و یا دانلود مقاله درباره تبلیغ خدمات اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۴۸ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

برای یکبار به سایتتان می آیند و می روند چون شما آنجایی نبوده اید که آنها به دنبالش می گشتند[1]. - ابزار های تبلیغاتی / ترویجی اینترنت چه حرفی برای گفتن در دنیای کلاسیک دارند؟ ابزارهای تبلیغاتی / ترویجی اینترنت چه حرفی برای گفتن در دنیای تجارت کلاسیک دارند؟‌آنچه در اینجا خواهید خواند، مصاحبه ای است که در پاییز 1382 (سپتامبر 2003) انجام پذیرفته و در شماره 32 ماهنامه علمی - تخصصی ...

تعداد صفحه: ۶۰ دسته بندی: گرافیک

تحقیق به این دلیل صورت گرفته اکثر فارغ التحصیلان رشته گرافیک بسوی تبلیغات رفته اما متأسفانه هیچ دانش خاص و محکمی از پیرامون آن ندارد و با زوایای مختلف آن آشنا نیستند. در این تحقیق ابتدا با صنعت تبلغات در ایران و جایگاه و مشکلات آن آشنا شده و سپس در فصلهای بعد با ارتباط تبلیغات با رسانه‌های مختلف از قبیل (تلویزیون، رادیو، مطبوعات و . . . ) آشنا می‌شویم و تأثیر گرافیک را در ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: صنایع دفاع - نظامی

سایت عملیات روانی – در سرتاسر تاریخ آمریکا، ملت این کشور به جای بهره‌مندی از پوشش خبری آزادانه درباره وقایع داخل و خارج، تنها مواضع و اخبار مورد نظر دولت را دریافت کرده‌اند. منتقدان، دولت را متهم می‌کنند که سعی دارد اخباری «تبلیغاتی» برای تحت تأثیر قرار دادن مردم سایر نقاط دنیا منتشر کند و در این راه گاهی از اطلاعات غلط استفاده می‌کند. اما حامیان دولت، چنین اقداماتی را «مبارزه ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مدیریت

تبلیغات و تعریف آن : تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) باشد که در تابلوی ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مدیریت

تعریف تبلیغات: تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) باشد که در تابلوی اعلانات یک ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

تبلیغات در عرصه بازار تعریف تبلیغات: تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) باشد ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مدیریت

تعریف تبلیغات: تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) باشد که در تابلوی اعلانات یک ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقدمه صنعت‌ تبلیغات‌ با همه‌ سوابقی‌ که‌ در کشور ما دارد هنوز هم‌ جوان‌ و هم‌ غیر علمی‌ است‌. این‌واقعیت‌ نباید کسی‌ را بر آشفته‌ کند که‌ تبلیغات‌ در کشور ما در حد سایر فنون‌ و هنرهای‌ رسانه‌ای‌ ما(نسبت‌ به‌ جهان‌ رسانه‌ها) است‌. تبلیغات‌ در جهان‌ امروز و در عصر انفجار اطلاعات‌، در مراودات‌ اقتصادی‌ و فرهنگی‌ از جایگاه‌علمی‌ - تخصصی‌ و در ابعادی‌ وسیع‌تر، هنری‌ برخوردار است‌. ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مدیریت

تعریف تبلیغات: تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) باشد که در تابلوی اعلانات یک ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مدیریت

تبلیغات تجاری در اینترنت تعریف تبلیغات: تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

نقش تبلیغات سیاسی در تغییر نگرشها و رویدادها (انواع تبلیغات سیاسی) رسانه ها در دوران کنونی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مخاطبان شده اند. این مخاطبان در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز، بخش عظیم فرهنگ، ارزش ها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه ها دریافت می کند. به عبارتی در دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف است،بخش عظیمی از جامعهپذیری مخاطبان ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: روانشناسی

روانشناسی تبلیغات ایجاد جذابیت در تبلیغات پیش‌بینی رفتار خریداران با استفاده از مدل مازلو کسب و کارتان چه رنگی است؟ تبلیغات نقطه خرید ایجاد جذابیت در تبلیغات مارک تواین: با داشتن عوامل قدرتمند، به مقصود خود دست می یابید … و به درستی همین طور است. شکست یا موفقیت فعالیتهای بازاریابی شما به نوع کلمات انتخابی برای معرفی تولیدات، خدمات و موقعیت خودتان در تبلیغات بستگی دارد . شما در ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

سوئیچر دوربین جدید پیشرواجرای سیستمهای پیشرفته حفاظتی تلویزیونی (مداربسته)وارسال تصاویرودیتا ازطریق فیبرنوری – کابلهای فلزی – بصورت بی سیم وشبکه کامپیوتر و اینترنتی درایران باسابقه فعالیت اجرای پروژه های سیستمهای مراقبتیبادانش فنی روزجهان درمراکزمهم صنعتی وتجاری واجتماعی وامنیتی وحساس کشور, خدماتپیشرفته تخصصی خودراطبق آخرین استانداردهای جهانی وبااستفاده ازپیشرفته ترینتکنولوژی ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

چکیده بررسی تاثیر اینترنت بر حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی واقتصادی امروزه موضوع تحقیقات مختلف درمیان محققان و اندیشمندان سراسر جهان شده است. هدف مقاله پیش رو نیز بررسی تاثیر اینترنت بر حوزه تبلیغات است. با شروع فعالیتهای تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پابه عرصه ظهور گذاشت. گرچه درحال حاضر، میزان هزینه های تبلیغات اینترنتی نسبت به کل هزینه های تبلیغاتی بسیار ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

چکیده : تبلیغات ، بعد از ارتباطی استراتژی بازاریابی است . ارتباط عملی فراتر از ارائه اطلاعات ( ارسال اطلاعات ) است . ارتباط موثر هنگامی برقرار میشود که شخص اطلاعات درستی دریافت و تحلیل کند. بنابراین ارتباط باید به عنوان فرآیندی که دارای عوامل متعدد است نگریسته شود . گام اول در بسط و گسترش یک استراتژی موثر بازاریابی ، تشخیص مخاطب هدف است . تشخیص و تحلیل مخاطب هدف عملی است چون ...

تعداد صفحه: ۴۱ دسته بندی: مدیریت

انواع بازاریابی سنتی: تمرکز اصلی بر فروش محصولات تولید شده مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی که جریان کالا را از تولید تا مصرف شامل می شود. مدرن: برآوردن نیاز مشتری و برنامه ریزی بر اساس آن. صنعت جهانگردی مشتری گراست (customer oriented) در تعریف سنتی، بیشتر به سود توجه می شود ولی در تعریف مدرن هم سود و هم مشتری مورد توجه قرار می گیرند. موارد حائز اهمیت در بازاریابی مدرن: 1- شناخت ...

تعداد صفحه: ۴۸ دسته بندی: هنر

شیوه های بازاریابی برای فیلم «مارمولک» معجزه تبلیغات حداقل! تبلیغات برای فیلم های سینمایی در ایران هنوز از الگوهای چند دهه پیش پیروی می کند. پاییز گذشته، وقتی برای نخستین نمایش جنان “ارباب حلقه ها 3 : بازگشت پادشگاه ” در نیوزلند،‌ هواپیمایی منقش به تصایر این فیلم به عنوان یک حربه تبلیغاتی نو به پرواز درآمد، چیزی جز افسوس برای طولانی تر شدن فاصله میان ایده های تبلیغاتی سینمای روز ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: گرافیک

چاپ یکی از مهمترین و متداول ترین ابزارهای تبلیغات به شمار می رود. چاپ مشخصات هر بخش برروی محصول، جعبه ای که برای بسته بندی استفاده می شود، برشور همراه کالا، کاتالوگ، پوستر، کارت پستال، آگهی در رسانه های چاپی و دهها کاربرد دیگر چاپ باعث می شود که مشاوران تبلیغات و نیز تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات، از چند و چون آن آگاهی داشته باشند. ● قبل از چاپ A طبیعی است که گام اول قبل از ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

یک ارائه دهنده سرویس اینترنت (به طور اختصار ISP که به آن ارائه دهنده دسترسی به اینترنت یا IAP نیز می گویند ) یک شرکت یا سازمانی است که دسترسی مشتریان را به اینترنت و خدمات مربوط به آن فراهم می کند . در گذشته بیشتر ISP ها بوسیه شرکتهای تلفن کار می کردند . اینک ISP ها می توانند بوسیله هر فرد یا گروهی که دارای پول و تجربه کافی هستند شروع شوند . علاوه بر دسترسی به اینترنت از طریق ...

تعداد صفحه: ۶۷ دسته بندی: مدیریت

فصل اول « بدون تبلیغات که بطور مداوم به توسعه خدمات و کالاها می افزاِید امروز ثروتمندترین ملتی نبودیم که تاکنون به وجود آمده است.» «لوتر . اچ. هرجز» مقدمه: سیصد سال پیش در طول کم و بیش نیم سده انفجاری رخ داد که امواج آن سراسر کره زمین را به لرزه درآورد، جوامع را در هم ریخت و تمدنی نوین آفرید. این انفجار انقلاب صنعتی بود. جهانی بود که در آن انقلاب صنعتی ناگهان ظاهر شد و ضد تمدنی ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

چکیده در عصری که ارزش اطلاعات روز به روز بیشتر شناخته می شود نیاز به ارائه خدمات مرجع که بتواند اطلاعات مفید و مناسب را به نیازمندانش برساند اهمیت خاصی پیدا کرده است . تحولات فن آوری نه تنها تغییرات زیاغدی در راههای عرضه و دسترسی به اطلاعات وارائه خدمات مرجع به وجود آورده است بلکه نیازهای استفاده کنندگان اطلاعات را نیز متحول ساخته است . در این مقاله سعی شده است چگونگی استفاده از ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: مدیریت

تبلیغات از طریق Banner چیست؟ تبلیغات بنری یکی از متداول ترین نوع تبلیغات در عرصه تجارت الکترونیک است . این سبک از تبلیغات دارای راندمان و تاثیر بالایی در حوزه وب می باشد . تا جایی که برخی از آمارها نشان می دهد تبلیغات بنری در وب بسیار موثرتر از تبلیغات تلویزیونی و مطبوعاتی است آیا بنرهای تبلیغاتی هنوز هم موثرند؟ به این سوال به دو صورت می توان جواب داد. اولین جواب، پاسخی کوتاه ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مصاحبه با فیلیپ کاتلر اینترنت چگونه فعالیت های بازاریابی سنتی را تغییر می دهد و منافع و تهدیدات استفاده از اینترنت در استراتژی بازاریابی چیست ؟ بازاریابی الکترونیکی با روش های متفاوتی بازاریابی سنتی را تغییر می دهد. در بازاریابی الکترونیکی , شرکت می تواند اطلاعات زیادی درباره خریداران به دست آورد . متقاضیان اینترنت با کارت اعتباری خرید خود را انجام می دهند و تعقیب کننده ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مصاحبه با فیلیپ کاتلر اینترنت چگونه فعالیت های بازاریابی سنتی را تغییر می دهد و منافع و تهدیدات استفاده از اینترنت در استراتژی بازاریابی چیست ؟ بازاریابی الکترونیکی با روش های متفاوتی بازاریابی سنتی را تغییر می دهد. در بازاریابی الکترونیکی , شرکت می تواند اطلاعات زیادی درباره خریداران به دست آورد . متقاضیان اینترنت با کارت اعتباری خرید خود را انجام می دهند و تعقیب کننده ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: اقتصاد

فقر و نابرابری در اقتصاد جهانی : مردن به روش کاپیتالیسم امروزه نظام سرمایه‌ داری (کاپیتالیسم) یکه‌تاز میدان اقتصاد جهان است و به کمک تبلیغات گسترده سردمدارانش، خود را تنها نظام اقتصادی کارا و قابل قبول در جهان معرفی کرده است؛ به گونه‌ای که کمتر کسی جرأت می‌کند، سخن از ناکارایی و اشکالات ساختاری موجود در این نظام، به میان آورد. مقاله پیش رو در پی آن است که با نگاه به واقعیت‌های ...

تعداد صفحه: ۲۲۷ دسته بندی: گردشگری و توریسم

فصل اول: تعاریف و مفاهیم جهانگردی صنعت مسافرت و جهانگردی به عنوان بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیا به حساب می‌آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می‌دانند. صنعت جهانگردی در سراسر دنیا، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، که شکل‌های دیگر اقتصادی مانند تولید یا استخراج منابع طبیعی به صرفه نیست، بسیار ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

بحث در مورد موفقیت انسان ها در کار و زندگی و به طور کلی در زمان حیات خود فرد موفقی کسی است که به آرزوهای خود برسد و در درون رضایت خاطر احساس کند که این امر خود حاصل تلاش و کوشش مداوم در زندگی است. موفقیت به دو بعد است: 1- بعد فردی که شخص به تنهایی و بدون در نظر گرفته عوامل بیرونی به مقصد و هدف خود می‌رسد. 2- بعد سازمانی یا گروهی است که تنها تلاش و کوشش فرد به تنهایی نیست بلکه ...

تعداد صفحه: ۶۳۵ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

سمانتیک های سرویس وب – WSDL-S یادداشت فنی ورژن 0/1 آوریل ،‌2005 نویسندگان (به ترتیب حروف الفبا) : Rama Akkiraju ،‌تحقیق IBM Joel Farrel ،‌گروه نرم افزار IBM John Miller ، آزمایشگاه ISDIS ، دانشگاه جورجیا Meenaksi Nagarijan ، آزمایشگاه ISDIS ، دانشگاه جورجیا Marc – thomas schmiat ، گروه نرم افزاری IBM Amit sheth ، آزمایشگاه ISIS ، دانشگاه جورجیا Kunal verma ، آزمایشگاه ISBIS ، ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

موارد استفاده از اینترنت در دنیای مدرن اگر چیز ثابت ولایتغیری در اینترنت باشد، این واقعیت است که اینترنت به رشد و گسترش خود ادامه خواهد داد. از ابتدای شروع اینترنت در اوایل دهه هفتاد (بله درسته. اینترنت در حدود 25 سال است وجود داشته است)، تعداد کاربران از تعداد انگشت شماری به بیش ار 20میلیون افزایش یافته است. این افزایش به چه چیزی می تواند نسبت داده شود؛ این درس به این سوال پاسخ ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

شبکه های به هم تنیده جهانی بر پایه کار بر اینترنت به سوی تکامل پیش می روند و به طور مستمر به بازسازی خویش می پردازند در اثنای این تغییر و تحول و بازسازی مفهوم جدیدی به نام Portal مطرح گشته است و زیر بنای تحولات مهمی در آینده گشت که شاید زمانی دور از انتظار و دسترس فرض می شد. رشد واحدهای تجاری در دوره اخیر شیوه های نوین را جهت این پیشرفت می طلبد . پرداختن به تجارت از طریق Portal ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

یکی از مهمترین آثار و تبعات رشد و توسعه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی(ICTs) در عصر حاضر ظهور پدیده تجارت الکترونیک(E-Commerce) بوده است. تجارت الکترونیک که همگام و همپای توسعه اینترنت قوت و بسط بیشتری یافت زمینه لازم را در جهت رشد و توسعه اقتصادی فراهم می کند و راندمان کمی و کیفی مبادلات تجاری را افزایش می دهد. افزایش و گسترش عرصه های رقابتی را در مراودات تجاری باعث می شود و موجب ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

چکیده در این مقاله ضمن ارائه تعریفی از تقاضا و مدیریت تقاضا به تشریح تقاضا های هشت گانه و ارائه پیشنهاداتی در هنگام مواجه شدن با هر یک از آنها در جهت مدیریت تقاضا یا مدیریت بازاریابی جهت نیل به اهداف شرکت پرداخته شده است. و نقش مدیریت بازاریابی در مدیریت هر یک از این تقاضاها نشان داده شده است. مقدمه یکی از تعاریف نسبتاً جامعی که درباره واژه مدیریت بکار رفته است، مدیریت را علم و ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

مقدمه از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد, برای رفع نیازهای خود همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی نیاز به هماهنگی و رهبری و در بسیاری موارد برنامه ریزی و سازماندهی پیدا کرد. در هر زمینه ای که برای تحقق اهداف دسته جمعی نیاز به همکاری پیدا می شد. ولی واقعیتی که وجود دارد این است که بدون وجود اندیشه مدیریتی از بدو زندگی اجتماعی انسانها, یا از بدو تاریخ, عمل مدیریت وجود داشته ...

تعداد صفحه: ۸۱ دسته بندی: روانشناسی

اهداف یادگیری: بعد از مطالعه این فصل شما باید به مطالب زیر پی ببرید: معنی فرهنگ و ویژگی مهم آن. ماهیت ارزش های فرهنگی به طور کلی مانند ارزش های اصلی، که توسط مشتریان آمریکایی حفظ می شوند. تأثیری که آن ارزش های فرهنگی بر رفتار مشتری می گذارد. وبعلت تغییرات فرهنگی، بازاریابان باید این تغییرات را کنترل کنند و از این تغییرات سود ببرند. اهمیت دانش فرهنگی بر رفتار مشتری در توسعه ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مدیریت

اندیشه های فیلیپ کاتلر فیلیپ کاتلر (PHILIP KOTLER) در سال 1931 در شیکاگو متولد شد. لیسانس را از دانشگاه دی پل، فوق لیسانس را در رشته اقتصاد از دانشگاه شیکاگو، دکتری را در همان رشته از MIT و فوق دکتری ریاضی را از هاروارد و فوق دکتری علم و فناوری را از دانشگاه شیکاگو اخذ کرد. او از سال 1969 استاد رشته بازاریابی بین المللی دانشگاه نورث وسترن است. این دانشگاه از اولین مراکزی بود که ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است. بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟ 1- بازاریابی پست الکترونیک. ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

مقدمه از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد, برای رفع نیازهای خود همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی نیاز به هماهنگی و رهبری و در بسیاری موارد برنامه ریزی و سازماندهی پیدا کرد. در هر زمینه ای که برای تحقق اهداف دسته جمعی نیاز به همکاری پیدا می شد. ولی واقعیتی که وجود دارد این است که بدون وجود اندیشه مدیریتی از بدو زندگی اجتماعی انسانها, یا از بدو تاریخ, عمل مدیریت وجود داشته ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: تاریخ

یکی از نیرنگهای غرب این بود که در پوست ملل مسلمان رفت (و میان آنها در باب تمدن اسلامی تفرقه ایجاد کرد.) چون نمی شد این تمدن گذشته را انکار کرد در پوست عربها رفت و گفت تمدن عرب . کتاب « اتحاد اسلامی در آثار شهید آیت الله مطهری » به کوشش سیدحمید جاوید موسوی تدوین شده و انتشارات صدرا آن را در ۱۶۰ صفحه منتشر کرده است . این کتاب هشت فصل دارد وعناوین موجود در فهرست مطالب آن به شرح زیر ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

« در تمام این مراحل (نهضت ) روحانیت نقش اول را داشت . یعنی دانشگاهی ها بودند روشنفکرها همه شان نه البته دانشگاهی ها دانشجوها تقریبا اکثرا همیشه همه ...نقشی داشتند. لکن آن که ملت را بسیج کرد آن روحانیون بودند...آن که من همیشه به ملت ایران سفارش کردم که این دژ محکم (روحانیت ) را از دست ندهید ... (1) اعلام خطری که به ملت می کنم این است که جریانی در کار است که روحانیت را کنار ...

تعداد صفحه: ۷۷ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

ایران امروز گرچه در مسیر رشدو شکوفایی گام برمیدارد اما باید توجه داشت که شکوفایی هر کشور و ملتی در گرو تلاش جوانان و نوجوانان و در اصل باورهای اعتقادی آنهاست . پس آنچه را که باید از ریشه محکم ساخت ،اساس و اصول باورهای جوانان است . آنچه که به وضوح رخ می نماید این است که عقاید مذهبی هر فرد بر افکار او وافکارش بر گفتار وی و گفتارش بر افکار وی تاثیر میگذارد و در نتیجه کردار وی تحت ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

در مورد نکات مثبت ومحاسن مدارس غیر انتفاعی درکشور ما به خصوص در وضعیت فعلی کشور می توان موارد زیر را مد نظر قرار داد: 1- این مدارس در شرایط فعلی کشور ما ودر زمان تصویب قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی یعنی سال 67 به علت محدودیت منابع مالی آموزش وپرورش که ناشی از افزایش جمعیت دانش‌آموزان، تورم ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی وکاهش درآمد دولت، بر پا شده راهی برای جلب منابع مالی از جانب ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

رضایت شغلی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟ این مسأله ای است که بسیاری افراد با آن دست به گریبانند. چه افراد جویای کار که می خواهند برای اولین مرتبه محیط کار را تجربه کنند و چه کسانی که سالهاست در حرفه خود مشغولند و از مشکلات آن رنج می برند. محیط کار هر انسانی خانه دوم اوست، چه بسیار افرادی که عمده ساعات شبانه روز خود را مجبورند در محیط کاری خود بگذرانند. ساده پیداست که این ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مهندسی مکانیک

تاریخچه چیلر های جذبی تا پیش از قرن نوزدهم میلادی تبرید تنها به حمل ونقل یخ از مناطق سردسیر به مناطق گرم سیر و نگهداری آن در محفظه های مخصوص و یا زیر زمین و همچنین ساخت یخ در زیر زمین[1] و نیز نگهداری برف فشرده در مکانهای مخصوص برای استفاده در فصول گرم سال محدود بود.در سال 1834 اولین ماشین تبرید دستی در انگلستان تحولی در صنعت تبرید به وجود آورد ،قبل از آن میشل فاراده در سال 1824 ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

مقدمه در دنیای امروز، دگرگونیهای بسیار زیاد همراه با گسترش رقابت در زمینه هایی متنوع ، به ویژه در بازارها مشاهده می شود. (( تغییر)) واژه ی آشنایی است که توأم با فرصتها و تهدیدهایی برای جوامع و زمینه های شغلی مختلف ، گاهی عامل رشد و توسعه ، و زمانی عامل نگرانی و تحیر می شود. کشورها و شرکتهایی که پویایی را هدف خود قرار داده اند، سازندگی و توسعه را در تغییر می یابند و گروهی که فقط ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: مهندسی صنایع

چکیده در این مقاله تاریخچه شکل‌گیری و تکامل مهندسی صنایع و تغییر آن از مهندسی صنایع سنتی به مهندسی صنایع و سیستم‌ ها شرح داده می‌شود. مهندسی صنایع و سیستم‌ها، تعریف و جایگاه آن در سازمان بررسی می‌شود. در پایان به برخی از فعالیت‌های مهندسی صنایع و سیستم‌ها اشاره می‌شود. تاریخچه مهندسی صنایع، سیر شکل‌گیری مهندسی صنایع تا جنگ جهانی دوم، تکامل مهندسی صنایع بعد از جنگ جهانی دوم، ...

تعداد صفحه: ۲۲۷ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مراحل تحصیلی وشغلی " سی رایت میلز در 28 ماه اوت 1916 درشهر واکو تگزاس زاده شد ودر خانواده ای از طبقه متوسط پرورش یافت .پدروی کارمند(دلال بیمه) ومادرش خانه دار بود .اودرسال 1939 از دانشگاه ایالتی تگزاس با درجه فوق لیسانس درجامعه شناسی فارغ التحصیل شد .او یک دانشجوی عادی نبود قبل ازترک دانشگاه تگزاس مقالات بسیاری در دو مجله معتبر جامعه شناسی چاپ کرد .سپس دردانشگاه ویسکانسین زیر ...

تعداد صفحه: ۷۵ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

تقسیم‌بندی تجارت الکترونیک تجارت الکترونیک در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبکه اینترنت می‌باشد و می‌توان آن را به چند گروه: تجارت بین بنگاه و مصرف کننده یا مشتری (B2C)، تجارت بین بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بین مصرف کننده و مصرف کننده (C2C) تقسیم نمود. که در این میان فعالیت‌های تجاری عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمرکز گردیده‌اند. هر چند در آینده فعالیت‌هایت ...

تعداد صفحه: ۴۹ دسته بندی: علوم تغذیه

فرهنگ اصطلاحات برق متقاضی شخص حقیقی یا حقوقی که برقراری انشعاب یا انشعابهای برق و یا تغییر در قدرت و یا در مشخصات انشعاب و یا انشعابهای موجود را درخواست کرده ولی هنوز درخواست وی انجام نگرفته باشد. مشترک مشترک عبارت است از: شخص حقیقی یا حقوقی که انشعاب یا انشعابهای مورد تقاضای وی، بر طبق مقررات برقرار شده باشد. شرکت شرکت عبارت است از: شرکت یا سازمانی که به موجب مقررات قانونی به ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

هر آژانس مسافرتی افرادی مشغول به کارهستند که وظایف متعددی دارند ممکن است یک نفر چندین کار را انجام دهد و یا اینکه کارها وظایف از یکدیگر تفکیک شده و هر کس مسئول انجام کار بخصوص شود. وظایف و مسئولیت ها در یک آژانس مسافرتی به شرح ذیل است: سهامداران : سهامداران که از نظر مالی آژانس را تامین کرده و بیشترین سود را برداشت می کنند و در واقع مالکان آژانس می باشند. مدیریت: در یک آژانس ...

تعداد صفحه: ۵۲ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه: در سال هاى اخیر، سوء استفاده مالى از قدرت و تصمیم‏گیرى در جهت اهداف شخصى و محافل گروهى، نظر بسیارى از دلسوزان و اندیش‏ورزان را به خود معطوف کرده است. ناگفته پیداست که فقر زاییده فساد است و فساد نیز زاییده تبعیض. تبعیض نیز به معناى امتیاز نارواست و مصداق بارز تبعیض در ادبیات اقتصادى، رانت یا مفت خوارى و کسب ثروتهاى بادآورده در سایه این پدیده است. باید گفت که فساد اقتصادى ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: پروژه و طرح کارآفرینی

مارتا استوارت اغلب طرح تجاری را «رویایی بلند پروازانه» می‌دانند و از آن انتقاد می‌کنند، ولی شاید در مرحله راه‌اندازی کار مهم‌ترین سند کارآفرین باشد. سرمایه‌گذاران بالقوه به سرمایه‌گذاری در فعالیت کارآفرینانه نوپا علاقه نشان نمی‌دهند، مگر آنکه طرح تجاری تکمیل شده باشد. به علاوه، طرح تجاری به کارآفرین کمک می‌کند به دورنمایی از نیازهایی موجود دست یابد. هیچ‌کس بهتر از مارتا استوارت ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

رضایت شغلی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟ این مسأله ای است که بسیاری افراد با آن دست به گریبانند. چه افراد جویای کار که می خواهند برای اولین مرتبه محیط کار را تجربه کنند و چه کسانی که سالهاست در حرفه خود مشغولند و از مشکلات آن رنج می برند. محیط کار هر انسانی خانه دوم اوست، چه بسیار افرادی که عمده ساعات شبانه روز خود را مجبورند در محیط کاری خود بگذرانند. ساده پیداست که این ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: حسابداری

قبل از آنکه تولیدکننده ای بخواهد کالاهای خود را تولید کند نیازمند این است که از هزینه ساخت کالا ، خرید و توزیع آن و بهای مورد انتظار در یک بازار فروش اطلاع داشته باشد . اهمیت تعیین هزینه و قیمت گذاری : تعیین هزینه و قیمت گذاری عناصر مهمی در بازاریابی و فروش هستند به این دلیل واضح که چنانچه فعالیتهای تجاری مبتنی بر فروش و عملیات تجاری سودآور نباشند هم از دید صرفه فردی و هم از نظر ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد. این حقیقتاً ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

چکیده در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و در ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

مقدمه: به واسطه تغییرمحیط کسب و کار‌‌‌؛ مدیریت منابع انسانی(HRM) ؛نیز لزوما باید تغییر کند.نظر به ضرورت پاسخگویی به تغییرات، پیش بینی محیط؛ تغییرات و اتخاذ تصمیمات اثر گذاردر خصوص آینده؛ مدیریت منابع انسانی باید تغییر کند.آینده غیر قابل پیش بینی است و مشکل است تعیین کنیم که چه پیش خواهد آمد.از این رو انعطاف پذیری و کسب دانش کافی در جهت پاسخگویی به این عدم قطعیت ها مهم است. در ...

تعداد صفحه: ۱۴۸ دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان

زندگی نامه شهید سلطانی : شهید عزیز روحانی مبارز حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ غلامرضا سلطانی به سال 1322 شمسی در اشتهارد از خانوده ای پاک دیده به جهان گشود. آقای سلطانی پس از پیمودن مقدمات علوم اسلامی در اشتهارد در حدود سالهای 1336 آماده برای ورود به حوزه علمیه قم گردید و در دانشگاه بزرگ جعفری به تحصیل ادامه داد . ایشان درس کتاب مکاسب و رسائل را می خواندند ، اساتید معظم ...

تعداد صفحه: ۱۰۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

تاریخچه از زمانی که سازندگان خودروهای شخصی و مسافربری دارای موتور درونسوز مجبور به تولید موتورهایی کوچکتر، با کاربرد بهتر سوخت، آلایندگی کمتر و بادوام تر شده اند، نیاز موتورها به روغنکاری نیز به طور چشمگیری تغییر کرده است. این تغییرات در موتور موجب تولید روغن موتورهایی شد که برای موتورهایی با پیچیدگی بیشتر، دمای بالاتر و دور موتور سریعتر مناسب باشند. ‌ این نوع روغن ها دارای مواد ...

تعداد صفحه: ۷۰ دسته بندی: پروژه و طرح کارآفرینی

الف. صادرات کشور ما به این کشورها شامل: موادغذایی، کفش و پوشاک، مواد شوینده، لوازم خانگی و منسوجات است و واردات کشور مواد شیمیایی، پنبه، آهن آلات و کود شیمیایی می‌باشد. اطلاع کارآفرینان از عناوین کالاهای وارداتی و صادراتی و میزان حجم معاملات و مبادلات کالاها در تأسیس واحدهای تولیدی و خدماتی و چگونگی توسعه فعالیتهای آنها بسیار مؤثر می‌باشد. ب. صادرات و واردات با پول: معاملات با ...

تعداد صفحه: ۴۵ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه SEO یا بهینه سازی بر پایه موتورهای جستجو درواقع پاسخ به نیاز اصلی سایت های وب جهان گستر یعنی ترافیک هدفمند یا آمار بالای بازدید کنندگان از سایت است. برای داشتن بیننده در یک سایت یا به عبارت دیگری بازاریابی برای یک سایت چندین روش وجود دارد : روش نخست تبلیغات در خارج از وب است. یعنی تبلیغات به روش سنتی ، کارایی این روش به دلایل زیر چندان مناسب نیست. با وجود اینترنت و ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: تربیت بدنی

تب فوتبال دو میلیارد شیفته‌اش را در سراسر جهان روبروی تلویزیونهایشان میخ کوب نشانده است. فریادهای از سرشوق، اشک‌های جاری از پیروزی‌ها و شکست‌ها و هیجان‌های وصف ناشدنی، ارمغانی است که این توپ گرد به مشتاقان می‌دهد؛ گاهی کلمات از توصیف این همه احساسات و عشق به میهن قاصر می‌شود. اما برنده این میدان‌ها رسانه‌ها خواهند بود، که یک طرفه می‌تازند، حال فرقی نمی‌کند چه کسی برده و چه کسی ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: اقتصاد

از آنجا که قاچاق، هزینه های انسانی و اقتصادی سنگینی برای کشور به دنبال دارد و به ویژه به نظام اقتصادی کشور لطمات جبران ناپذیری وارد می کند. مبارزه منطقی و معقول با این پدیده زیانبار اجتناب ناپذیر است. بطور کلی سیاستگذاری در جهت مبارزه با قاچاق و جلوگیری از گسترش آن بایستی در دو سطح ملی و گمرک صورت گیرد. گمرک سازمانی اجرایی در امر پیاده سازی سیاستهای بازرگانی و اقتصادی است و مجری ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: شهرسازی

فصل اول مقدمه: اینترنت تجارت جهانی خود را آغاز نموده است و در همین زمان ما را به ایجاد فضاهای اطلاعاتی غنی برای زندگی روزمره قادر می سازد. تا زمانیکه اینترنت تحقیق و تجارت جهانی را ممکن می سازد، زندگی ذاتا به صورت محلی ادامه می یابد. در حالی که زندگی در نتیجه زمینه های فرهنگی متفاوت، نا متشابه است. کوشش های شغلی برای غلبه بر این تفاوتها به توافق نامه های استانداردی احتیاج دارد ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: شهرسازی

ساختن صحنه ای است که در آن، مردم جوامع ناحیه ای می توانند به تبادل و مشارکت در دانش، تجربه و علایق متقابل بپردازند. (شهرهای دیجیتالی اطلاعات شهری را (چه دسترسی پذیر و چه در زمان واقعی) جمع آوری می کنند و فضاهای عمومی در اینترنت برای مردم که از این شهرها بازدید می کنند یا در آنها زندگی می کنند، ایجاد می کنند شهرهای دیجیتالی در حال گسترش در تمام جهان هستند) به چه دلیل فضاهای ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

مقدمه: سرزمین پهناور اسلامی ایران که دارای قدمتی تاریخی و کهن بوده و در جای جای خود آثار گرانقدر از فرهنگ و تمدن والای بشریت را ثبت و ضبط نموده است واجد بهترین وارزنده ترین جنبه های سیاحتی ملل و اقوام گوناگون است. استان مرکزی برجسته ترین قطب صنعت کشور و از جمله مراکز مهم کشاورزی و بویژه بزرگترین مرکز تولید تکثیر و پرورش گل است. وجود آثار گرانبهای تاریخی که نشانگر فرهنگ غنی این ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

آموزش مجازی در این مقاله در قالب چهار بخش به بررسی آموزش مجازی می پردازیم که این چهار بخش به ترتیب عبارتند از: کتابخانه دیجیتالی مدارس هوشمند مدارس مجازی * کتابخانه دیجیتالی به طور سنتی کتابخانه محلی است که در آن کتابها، نسخه های خطی، CDهای سمعی و بصری، نوار ویدئو برای استفاده و نه برای فروش نگهداری می‌شود. در حالیکه یک کتابخانه دیجیتالی بر پایه سیستم کامپیوتری می‌باشد، که به ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه: یافته ها نشان می دهد یکی از عوامل تهدید کننده نظم و امنیت هر جامعه پدیده قاچاق است این پدیده مجرمانه در حال حاضر بیش از سایر جرایم از پیچیدگی تنوع و گستردگی برخوردار است. بدیهی است لازمه موفقیت در اجرای برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی دولت ایجاد زمینه و فضای مطلوب است. اما عواملی مانند قاچاق با توجه به خصوصیات خاص خود درست در جهت مخالف عمل مینماید و میتواند نقش مهمی در ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مدیریت

چکیده : در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

1. هرچه بیشتر درباره بازاریابی فرا بگیرید: آخرین کتابها و مجلات بازاریابی را مطالعه کنید، با همکارانتان در خصوص استراتژیهای موفق صحبت کنید و بویژه به کسب و کارهایی که موفق هستند توجه کنید. در مورد بازاریابی 5 نکته را در نظر داشته باشید. 1-محصول 2- قیمت 3- مکان 4-تبلیغات 5-مردم. به یاد داشته باشید که هرچقدر هم که ایده (نوآورانه تجاری) شما خوب و سازماندهی شده باشد، بدون داشتن ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : شروع فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری همیشه با مطالعه و برنامه‌ریزی علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیتهای خود را آغاز می‌کند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمی‌روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه، از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان

آیت الله مطهری استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی می پردازد. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت نموده و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال می ورزد. در سال 1316 علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و ...

تعداد صفحه: ۸۷ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

شاید از زمانی که گاندی، رهبر ضداستعماری مردم هند انسان رامحور اصلی توسعه معرفی کرد، اندیشه توسعه، فراز و نشیب های بسیاری راپیمود ولی سرانجام اندیشه از لابه لای نیروی نهفته در سرمایه اجتماعی، جای بازو نشست و پایه گذار نهضت تعاونی به عنوان نهضتی اقتصادی-اجتماعی شد تاهدف های اقتصادی رابامقاصد اجتماعی تلفیق کند. پس از انقلاب صنعتی، فارغ از پیشرفت هایی که بر شانه اقتصاد کشورهانشست، ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مدیریت

در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و در اتخاذ ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

تربیت دینی صحیح نیازمند شیوه های نوین آموزشی است/ آموزش و پرورش مؤثرترین نهاد برای ارتقاء معارف دینی است گروه دین و اندیشه: با توجه به اینکه یکی از اساسی ترین محورهای رسالت انبیاء تربیت دینی صحیح مردم بوده است لذا با توجه به حساسیتهای آموزش و نهادهای آموزشی در ارتقای معارف دینی مسئولان و کارشناسان آموزشی، تربیت دینی صحیح را مستلزم داشتن شیوه های نوین آموزشی دانسته و در این بین ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: اقتصاد

قانون بودجه، مهمترین قانون کوتاه مدت برای هر کشور محسوب می شود که در کشور ما به دلیل نقش پررنگ دولت در اقتصاد اهمیتی مضاعف پیدا می کند. سیر شکل گیری قانون نیز از تهیه لایحه توسط دولت در طی یک فرایند نسبتاً طولانی (به لحاظ تعداد دستگاههای مشارکت کننده در آن) آغاز و به تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان ختم می شود. بودجه در طی سالهای 1384 به بعد مسأله سازترین متغیر اقتصادی کشور ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

رضایت شغلی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟ این مسأله ای است که بسیاری افراد با آن دست به گریبانند. چه افراد جویای کار که می خواهند برای اولین مرتبه محیط کار را تجربه کنند و چه کسانی که سالهاست در حرفه خود مشغولند و از مشکلات آن رنج می برند. محیط کار هر انسانی خانه دوم اوست، چه بسیار افرادی که عمده ساعات شبانه روز خود را مجبورند در محیط کاری خود بگذرانند. ساده پیداست که این ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

نقش رسانه‌ های همگانی در انتقال آموزه‌های زندگی جمعی به مخاطبان، مورد تصدیق نظریه‌پردازان علوم اجتماعی قرار دارد. صاحبنظران و پژوهشگران جرم‌شناسی نیز به نوبه خود با تبیین نظری یا بررسی موردی رابطه جرم و رسانه، از دو منظر جرم‌خیزی یا پیشگیری از وقوع جرم به این موضوع پرداخته‌اند. با این همه ورود به بحث ارتباط جرم و رسانه به ویژه در ایران، امر خطیری است که ظرافت و پیچیدگی خاص آن ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین شرکتهای معتبر در کشورهای پیشرفته و صنعتی در امر بازاریابی موردتوجه قرار دارند. با ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضرورت دارد شرکتهای کشور ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: علوم سیاسی

پیشگفتار تاریخچه سیا آژانس مرکزی اطلاعات در سال 1947 با امضای دستورالعمل امنیت ملی از سوی "هاری اس ترومن" رییس جمهور وقت تاسیس شد. طبق این دستورالعمل، سیا دارای 5 وظیفه بود: 1- مشاوره دادن به شورای امنیت ملی درباره موضوعاتی مثل فعالیت های اطلاعاتی بخش های مختلف دولت که به حیطه امنیت ملی ارتباط می یابد. 2- ارائه پیشنهاد به شورای امنیت ملی برای هماهنگی درباره فعالیت های اطلاعاتی ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: صنایع دفاع - نظامی

در 31شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد که به دفاع مقدس 8ساله ملت ایران منجر شد. مقدمه : در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت