دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد بازار ارومیه

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد بازار ارومیه تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد بازار ارومیه و یا دانلود مقاله درباره بازار ارومیه اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

دریاچه ارومیه یکى از مناطق حفاظت شده مهم جهان است که در مقیاس جهانى در تداوم چرخه حیاتى تعدادى از پرندگان مهاجر نقش تعیین کننده ایفا مى نماید و شاید در دنیا کمتر جایى بتوان یافت که به اندازه دریاچه ارومیه مورد توجه متولیان محیط زیست خارجى قرار گرفته باشد. - دریاچه اورمیه و حریم آن به عنوان یکى از چهارده پارک ملى مشمول محدودیتهایى ویژه است. - یونسکو در برنامه جهانى «انسان و ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: گردشگری و توریسم

تاریخچه شهر ارومیه پارسیان در مهاجرت خود از ایران‌ ویج نخست در غرب و جنوب دریاچه ارومیه ساکن شدند ولی پس از آن به مهاجرت خود ادامه دادند و تا سرزمین پارس (استان فارس) پیش رفتند.[۴] جلگه ارومیه در دوران باستان در قلمرو مادها، آشوریان، و دیگر اقوام نیز قرار داشته‌است. شاه عباس بزرگ پس از بیرون راندن عثمانی‌ها از خاک ایران در صدد برآمد طوایفی را برای مرزداری قدرتمند در بخش غربی ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: گردشگری و توریسم

ویژگی های اقلیمی و مختصات جغرافیایی محدوده‌ای از ایران اسلامی که با حدود 46929 کیلومترمربع نام آذربایجان شرقی بخود گرفته است، درگوشه شمالغرب فلات ایران قرار دارد. رود ارس، حدود شمالی آن را با جمهوری های آذربایجان، نخجوان و ارمنستان مرتبط و رود قطور و آبهای دریاچه ارومیه، حدود غربی آنرا با استان آذربایجان غربی همجوار می‌کند. در جنوب، کشیدگی رشته کوهها، دره ها، جلگه ها و دشتها ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

مکان های دیدنی و تاریخی استان آذربایجان شرقی دارای مکان های دیدنی و تاریخی با ارزش جهانگردی زیادی است. وضعیت زمین شناسی و توپوگرافی منطقه باعث ایجاد کوهستان های آتشفشانی سهند و سبلان، غارها، دره ها، دشت ها، گردنه های متعدد با چشم اندازهای زیبا و ارتفاعاتی چون کیامکی، بزغوش و... شده است. چشمه های آب معدنی رودخانه ها، آبشارها، دریاچه ها، تالاب ها، جزایر، بنادر و سدها در شهرستان ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

مرکز استان آذربایجان شرقی با مساحتی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 2 میلیون است که از نظر جمعیت سومین و از نظر وسعت سومین شهر ایران است. تبریز از دیرباز تاثیر زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی داشته است. خاورشناس فقید ولادیمیر مینورسکی می نویسد: " سارگن دوم در سال 714 قبل از میلاد به قصد تصرف ممالک اورارتو سفری به شمال غربی ایران کرد. از ناحیه سلیمانیه ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: شیلات

چکیده : با گسترش صنعت آبزی پروری و اهمیت تکنولوژی در دنیا ، بخصوص در ایران و توسعه روز افزون پرورش انواع میگو و ماهی در کشور و با توجه به اینکه آرتمیا یکی از فاکتور های مهم در امر پرورش و تغذیه میگو است ، از طرفی از نظر اقتصادی ارزش آرتمیا و قیمت آن در بازار های جهانی رو به افزایش است میتوان با بهره برداری اصولی و علمی از این موجود آبزی چه بصورت پرورش مصنوعی و یا استفاده از ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

دیرینگی : بر اساس بررسی های دیرین شفاهی گیاهی ، گرده شناسی ،‌انواع گردو از زمانهای قدیم به ویژه دوران سوم زمین شناسی موجود بوده و از دوران 4 زمین شناسی به بعد آثار درخت گردو و گرده آن در کشورهای اروپای شرقی دیده شده است . موطن اصلی گردو ، آسیای غربی و نواحی هیمالیا است . و درایران درنواحی جنگلهای شمال ( از آستارا تا گلی داغ ) در جلگه (ساحل ) کشت آن مرسوم است . در جنگل های غرب ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

مَرَند یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در ایران است. شهر ‪ ۱۸۵هزار نفری مرند در ‪ ۷۰کیلومتری شمال تبریز قرار دارد. از اماکن تاریخی وباستانی این شهر می‌توان به قلعه مانداگارانا و تپه باستانی سیوان و بازار کوزه‌فروشان اشاره کرد. در تپه سیوان یک ته‌ ستون هخامنشی و سفالینه‌ های پارتی یافته شده است.[1] شهر مرند از طرف جنوب به کوه‌های بلندی که بیش از 7 ماه در سال پر از برف است ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

آذربایجان شرقی یکی از استان‌های کشور ایران است. آذربایجان شرقی در گوشه شمال غربی فلات ایران قرار دارد. رود ارس حدود شمالی آن را با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ایالت خود مختار نخجوان مشخص می کند. رود قطور و آبهای دریاچه ارومیه حدود غربی آن را تا آذربایجان غربی است. در جنوب، کشیدگی رشته کوه ها و دره ها و جلگه ها و دشتها موجب پیوستگی توپوگرافیک استان با آذربایجان غربی و زنجان شده ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

استفاده از مسیر ثابت که لوکوموتیو بر روی آن راه می‌افتد کار بسیار قدیمی می‌باشد. یونانیان و رومیان ریل‌هایی ساخته بودند که گردونه‌ها در روی آن راهپیمایی می‌کردند و در خرابه‌های معبد سرس و از بقایای راه "آپیان" آثاری به دست آمده که نشان می‌دهد استفاده از ریل‌ها و مسیر ثابت در میان رومیان و یونانی‌ها سابقه داشته است. ریل‌ های ثابت که بر روی قطعات چوب مستقر می‌شوند در سال 1556 ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: تاریخ

خانه مشروطیت: خانه کوزه کنانی ها که بعدها برای زنده نگهداری خاطرات نهفته در آن « خانه مشروطیت» نامیده شد. در سال 1247 شمسی توسط حاج مهدی کوزه کنانی ( ابوالمله ) بنا نهاده شد. به سبب موقعیت ویژه این خانه در جوار بازار قدیمی تبریز و مرکز بافت قدیم شهر و شور و علاقه بانی آن به نهضت مشروطه، این خانه به محل تجمع دوستداران مشروطه تبدیل گشته و تصمیمات بسیار مهمی در آن اتخاذ شده است. ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم تغذیه

با آغاز فصل برداشت انگور در خراسان شمالی، تاکداران این استان کار تبدیل انگور به کشمش به شیوه سنتی را در تاکستان های منطقه آغاز کردند. به گزارش ایرنا دو شهرستان شیروان و فاروج در خراسان شمالی مرکز کشت گونه انگور بیدانه سلطانی موسوم به "کشمشی" است که با گستره 9 هزار هکتاری بیش از 50 درصد تاکستانهای این استان را به خود اختصاص داده است. هر ساله با شروع فصل برداشت انگور، تاکداران این ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی معماری

سرزمین ایران دارای تاریخی کهن و مردمانی با فرهنگ چندهزار ساله است . پدران و گذشتگان این مرز و بوم میراث فرهنگی خود را با خلق آثار و شاهکارهایی بدیع به نسلهای آینده سپرده اند . ورود اسلام به ایران با اینکه جنگ و خرابی به همراه داشت اما پیوند فرهنگ جدید با ذوق و هنر ایرانی منجر به خلق آثاری گردید که اکنون نه تنها در زمره‌ی مفاخر ملی بلکه جزء شاهکارهای میراث بشری محسوب می شود . این ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: تاریخ

در سرزمین آذربایجان باتوجه به شرایط جغرافیایی واقلیمی آن کالاهاومحصولات خاصی تولیدمی شدکه ازخلال نوشته های جغرافیدانان وجغرافی نویسان می توان محصولات وکالاهای آذربایجان را در ادوارتاریخ اینگونه معرفی کرد. کالاهای تجاری آذربایجان دردوره هخامنشی عبارت بودنداز:مس،سرب،نقره،لاجورد.(قویانی، 254). سرزمین رحاب¹ سرزمینی پرمیوه وانگوربود.عسل وگوسفند،پشم(مقدسی،553)وبادام ودیگر حیوانات ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: تاریخ

آثار تاریخی ایران سرزمین ایران دارای تاریخی کهن و مردمانی با فرهنگ چندهزار ساله است . پدران و گذشتگان این مرز و بوم میراث فرهنگی خود را با خلق آثار و شاهکارهایی بدیع به نسلهای آینده سپرده اند . ورود اسلام به ایران با اینکه جنگ و خرابی به همراه داشت اما پیوند فرهنگ جدید با ذوق و هنر ایرانی منجر به خلق آثاری گردید که اکنون نه تنها در زمره‌ی مفاخر ملی بلکه جزء شاهکارهای میراث بشری ...

تعداد صفحه: ۵۰ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

میهن عزیزمان ، ایران، سرزمینی است سرشار وپربرکت وازهر نظر مشحون ازقابلیت ها وجاذبه های باالقوه ا ی که می توانند این کشور را به یکی ازمهم ترین مراکز جلب مسافر درجهان تبدیل کرد. زمینه های جغرافیایی وطبیعی موقعیت جغرافیایی قرارگرفتن ایران دریکی ازحساس ترین و مهم ترین مناطق جهان، منطقه ا ی که همچون پلی ازسپیده دمان تاریخ بشری ، کانون مهم فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی وتمدن های مختلف جهان ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: تاریخ

طایفه زند از طوایف لُر بودند که در حدود قلعه پرى از توابع ملایر مى‌زیستند. بعد از قتل نادر این طایفه قدرت یافتند و کریم‌خان زند توانست دولت زندیه را تشکیل دهد. کریم‌خان (۱۱۶۳ تا ۱۱۹۳ هجری قمری) علیمرادخان (۱۱۹۶ تا ۱۱۹۹ هجری قمری) جعفرخان (۱۱۹۹ تا ۱۲۰۳ هجری قمری) لطفعلی‌خان (۱۲۰۳ تا ۱۲۰۹ هجری قمری) کریم‌خان (۱۱۶۳ تا ۱۱۹۳ هجرى قمرى) در این دوره ایل بختیارى و زند اداره اصفهان را در ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: تاریخ

تهاجم مغولان به ایران نتایج ویران کننده ای برای تمدن ایرانی-اسلامی به دنبال داشت. (لاپیوس،ایرام،393).ویرانی وقتل وعام،اولین ارمغان مغولان برای ایرانیان بودآنهابه دنبال فتح ایران بسیاری ازمردمان شهری وروستایی رابه دیارابدفرستادند.فاتحان مغول پس ازتصرف ایران به غارت اموال ساکنان آن پرداختندوآن رابه عنوان«سرف هایی»¹درخدمت خوددرآوردندویامالیاتهای کمرشکنی رابرآنها تحمیل کردند. ...

تعداد صفحه: ۵۹ دسته بندی: زمین شناسی

واحد های زمین ساختی ایران واحد های زمین ساختی عبارتند از نواحی که دارای سرگذشت زمین شناسی وتاریخی مشابهی می باشند. د رتعیین یک واحد تکنونیکی شش عامل رخساره های سنگی، فعالیت های ماگمائی، دگرگونی، فازهای کوه زایی، شیوه ی چین خوردگی وبالاخره روندها، اهمیت داشته ونقش اساسی را به عهده دارند. واحدهای زمین ساختی ایران اجمالا به صورت زیر می باشد. 1-جنبه های پایدار ایران زمین بین دو سپر ...

تعداد صفحه: ۵۱ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

مقدمه پیشروی دریا در ایران مرکزی (در طی الیگو - میوسن) منجر به ته نشست رسوبات آهکی، مارنی، تخریبی و تبخیری تحت عنوان سازند قم گردیده است. سازند قم به لحاظ وجود رخساره‌های متنوع در آن، که می‌توانند بعنوان سنگ منشاء، سنگ مخزن و سنگ پوش (قابلیت لازم در یک سیستم نفتی) عمل نمایند، در نقاط مختلف ایران مرکزی مورد توجه واقع شده است. این توجه می‌تواند در راستای اکتشاف هیدروکربور و یا ...

تعداد صفحه: ۷۰ دسته بندی: گردشگری و توریسم

فصل اول: تعریف و مفاهیم پایه و اصول طراحی هتلها و روند توسعه آن 1-1 بیتوته‌ی کوتاه جهان و میهمان سرا هتل خانه ای برای چند روز است. منزلی که زمانی کوتاه در آن بیتوته می کنیم. آیا هتل آرامش و امنیت خانه را برای ما فراهم می کند؟ آیا حس آشنای خانه را دارد و تمامی حس تعلقی را که در طول سالیان دراز به خانه پیدا کرده ایم، یکجا و بی واسطه به ما عرضه می کند؟ وظیفه‌ ی هتل چیز دیگری است و ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

- مقدمه: انگور یکی از مهمترین میوه هایی است که کشت و تولید آن در کشور ما از سابقه بسیار طولانی بر خوردار است. علاقه ایرانیان قدیم به مصرف فرآورده های مختلف انگور بخصوص به حالت تازه خوری، شیره، خشکبار ( کشمش) ناشی از شرایط طبیعی کشور برای پرورش تاک بوده است. بنابراین کشور ایران یکی از سرزمینهای اولیه کشت انگور در جهان به شمار می رود و مردم کشور ما از دیر زمان با روشهای کشت و ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مهندسی معماری

موجودیت تاریخی ایران سبب شده که این خطه از زمین؛ یادگارهای با ارزشی از دوره های مختلف تاریخی در دل خود داشته باشد. وجود بیش از یک میلیون اثر تاریخی و باستانی در این کشور؛ گواه غیر قابل انکاری برای شایستگی عنوان « ایران موزه همیشه زنده دنیا»است. در ایران بیش از هفتاد هزار تپه باستانی، بیش از یک میلیون و دویست هزار اثر تاریخی و معماری و هزاران یادگار دوران های دوردست وجود دارد که ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی معماری

سابقه نقاشی قاجار به دوره های پیشتر یعنی به آخرهای صفویه و مخصوصاً دوران زندیه می رسد. در دوره سلسله صفوی و در زمان شاه عباس اول (قرن 17-16 میلادی) رابطه ایران با اروپا توسعه زیادی می یابد. در داخل، ایران از یک دوره ثبات طولانی، حکومت مرکزی با قدرت و رونق اقتصادی برخوردار است. شاه عباس در شمال شرقی دشمنی اُزبک ها را از بین برده و آنها را سرکوب کرده بود. در مغرب ایران هم با ترکان ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: تاریخ

زندیه زندیه سلسله ای از پادشاهان ایران که از سال 1164-1209 هجری قمری بر بیشتر ممالک ایران سلطنت نمودند و اولین آن کریم خان و واپسین آنها لطفعلی خان بود. سلسله مزبور پس از قتل نادر شاه از سال 1162 تا 1209 هجری قمری در فارس و افغان سلطنت کرد و بدست آقا محمد خان قاجار منقرض شد. افراد این سلسله از این قرارند : 1- کریم خان ، جلوس به سال 1163 هجری قمری برابر با 1750 میلادی 2- ابوالفتح ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

مقدمه اثرات مخرب سدها در محیط زیست کشور هیچ گاه به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار نگرفته است به عنوان مثال هنوز روشن نیست که آیا سدها در ایران موجب لرزش زمین شده یا نه ؟ اما تجربه ها ی مشابه در هندوستان ، افریقا و مصر نشان می دهد که سد سازی موجب وقوع زلزله هایی البته نه خانمان برانداز شده است . از سوی دیگر هنوز معلوم نیست در مناطق گرمسیری وجود آب راکد به چه میزان سبب شیوع بیماری ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

آذربایجان شرقی یکی از استان‌ های کشور ایران است. آذربایجان شرقی در گوشه شمال غربی فلات ایران قرار دارد. رود ارس حدود شمالی آن را با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ایالت خود مختار نخجوان مشخص می کند. رود قطور و آبهای دریاچه ارومیه حدود غربی آن را تا آذربایجان غربی است. در جنوب، کشیدگی رشته کوه ها و دره ها و جلگه ها و دشتها موجب پیوستگی توپوگرافیک استان با آذربایجان غربی و زنجان شده ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: گردشگری و توریسم

مجموعه آثار باستانی و یادمان‌ های تاریخی یا مراکز و اماکن زیارتی است که موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی می شود و مشتمل بر گنجینه‌های معماری باستانی و تاریخی کشور است که در گستره استان پراکنده‌اند و حامل میراث عطیم فرهنگ گذشته مردم این سرزمین محسوب می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به دژها، قلعه ها، قصرها، کاخها، کاروانسراها، پل‌ها، بازارها، خانه‌ها و مدارس و معماری‌های بومی ...

تعداد صفحه: ۶۵ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

پیش‌گفتار در پی تهیه نقشه‌های به مقیاس 000/250: 1 که 138 برگ آن در سیستم UT.M پهنه کشور را می پوشاند،‌ شایسته بود فرهنگ جغرافیایی نوینی که هر جلد آن حاوی تفسیر آبادیهای یکبرگ نقشه باشد تهیه و توزیع گردد فرهنگ جغرافیایی 10 جلدی گذشته اداره جغرافیایی ارتش (فرهنگ رزم‌‌آرا) در زمان خود فرهنگ جامعه و مناسبی بوده است ولی با گذشت زمان و دگرگونیهای زیادی که در شهرها و روستاهای کشور پدید ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مدیریت

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است. بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟ 1- بازاریابی پست الکترونیک. ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

هدف اصلی این مقاله بررسی تحول مفهوم اوقات فراغت در دو دوره بعد از صنعتی شدن در اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم و بعد از دهه 1980 است. مروری کلی بر تحول مفهوم اوقات فراغت هدف اصلی این مقاله بررسی تحولات مفهوم اوقات فراغت در دو دوره صنعتی شدن و گسترش سرمایه داری در اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم و تحولات بعد از دهه 1980 آنطور که در نظریات جامعه شناسان و بررسیهای جامعه شناسی اوقات فراغت ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

مقدمه در دنیای امروز، دگرگونیهای بسیار زیاد همراه با گسترش رقابت در زمینه هایی متنوع ، به ویژه در بازارها مشاهده می شود. (( تغییر)) واژه ی آشنایی است که توأم با فرصتها و تهدیدهایی برای جوامع و زمینه های شغلی مختلف ، گاهی عامل رشد و توسعه ، و زمانی عامل نگرانی و تحیر می شود. کشورها و شرکتهایی که پویایی را هدف خود قرار داده اند، سازندگی و توسعه را در تغییر می یابند و گروهی که فقط ...

تعداد صفحه: ۶۸ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی کالا های غیرنفتی صادرات غیرنفتی ازجمله محورهای مورد توجه برای نیل به هدف جهش صادراتی می باشد که در برنامه های سوم و چهارم توسعه بر آن تأکید شده است. سهم صادرات خدمات فنی مهندسی به عنوان یکی از زیربخش های صادرات غیرنفتی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته به نحوی که ارزش صادرات خدمات فنی مهندسی در سال ۸۳ به ۹۴۱ میلیون دلار رسیده است. با وجود نوپا بودن صادرات خدمات فنی ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد. این حقیقتاً ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

چکیده در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و در ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مدیریت

این مطالعه چهارچوب طرح های تلفیقی آموزش سازمانی را در رفتار سازمانی خریدار توسعه می دهددر این مطالعه فعالیت های ارتباطی و روابط میان واحدهای استراتژیک تجاری که در فرایند خرید مشارکت دارند مورد توجه قرار می گیرندحمایت علمی برای روابط پیشنهاد شده بر اساس رشته ای از مطالعات صورت گرفته که این مطالعات بر اساس مصاحبه با مدیران 1واحد استراتژیک تجاری یک سازمان خدمات جهانی می باشدبر اساس ...

تعداد صفحه: ۵۱ دسته بندی: مهندسی صنایع غذایی

زعفران از محصولات کشاورزی است که از دیرباز در ایران، آسیای صغیر و بخش هایی از اروپا به ویژه یونان شناخته و مصرف شده است. در گذشته مصرف زعفران به عنوان یک گیاه دارویی به لحاظ خواص آن مد نظر بوده،‌ اما امروزه زعفران به لحاظ رنگ، طعم و مزه خوب در صنایع غذایی مصر گسترده‌ای دارد. با این وجود، هنوز زعفران در بسیاری از کشورها شناخته شده نیست و مصرف جهانی آن در حد قابل قبولی نمی‌باشد. ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مهندسی معدن

برای هر ایرانی نام فیروزه تداعی‌گر معدن فیروزه نیشابور است معدنی که پس از 7 هزار سال هنوز چراغی روشن دارد قدیمی‌ترین تراش از فیروزه معدن نیشابور مجسمه‌ای به شکل یک گوساله است که حدود 7 هزار سال قدمت داشته و هم‌اکنون در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود. فیروزه ایرانی در دنیا آنچنان شناخته شده است که برای سنجش کیفیت سایر فیروزه‌ها این سنگ قیمتی کشور به‌عنوان مقیاس به کار گرفته ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مدیریت

چکیده : در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

1. هرچه بیشتر درباره بازاریابی فرا بگیرید: آخرین کتابها و مجلات بازاریابی را مطالعه کنید، با همکارانتان در خصوص استراتژیهای موفق صحبت کنید و بویژه به کسب و کارهایی که موفق هستند توجه کنید. در مورد بازاریابی 5 نکته را در نظر داشته باشید. 1-محصول 2- قیمت 3- مکان 4-تبلیغات 5-مردم. به یاد داشته باشید که هرچقدر هم که ایده (نوآورانه تجاری) شما خوب و سازماندهی شده باشد، بدون داشتن ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : شروع فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری همیشه با مطالعه و برنامه‌ریزی علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیتهای خود را آغاز می‌کند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمی‌روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه، از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مدیریت

در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و در اتخاذ ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: اقتصاد

تاریخچه بورس سرمایه گذاران و تجار، از دیرباز تلاش مى کرده اند تا ضمن کاستن از ابعاد خطر و زیان سرمایه گذارى، زمان بازده آن را نیز هرچه کوتاهر نمایند. آنها در پى ساز و کارى بودند تا ضرر و خسارت هاى احتمالى را با شرکاى فرضى تقسیم کنند. تأسیس شرکت سهامى، پاسخى به این ضرورت بود. این فرمول، نخستین بار در ۱۵۵۳ در کشور روسیه تزارى عملى شد وسپس کمپانى هندشرقى که در سال ۱۶۰۲ تشکیل شد فرم ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین شرکتهای معتبر در کشورهای پیشرفته و صنعتی در امر بازاریابی موردتوجه قرار دارند. با ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضرورت دارد شرکتهای کشور ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

دریاچه ارومیه بزرگترین سطح آبی کشور بوده که مابین دو استان آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد . میانگین طول ان بطور تقریب 140 کیلومتر و پهنای ان بین 16 الی 63 کیلومتر متغیر است . وسعت دریاچه بر اساس عکس های ماهوارهای در سال 1990 معادل 5263 کیلومتر مربع بر اورد شده است ، اما مساحت متوسط دریاچه را در حدود 5500 کیلومتر مربع تخمین زده اند . عمق متوسط این دریاچه 4/5 متر و حداکثر عمق 13 ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

میزان ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه طی سال‌های 84 83 به طور میانگین معادل 640 تن سیست بوده است. 12 ایستگاه در سطح دریاچه در مساحتی معادل پنج هزار و 700 کیلومتر مربع انجام شده که بیشترین مقدار آن مربوط به مردادماه و کمترین آن مربوط به اسفند ماه بوده است. بر اساس مطالعات مرکز تحقیقات آرتمیای کشور وابسته به موسسه تحقیقات شیلات ایران، میانگین سالیانه سیست در هر لیتر از آب دریاچه در ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

حوزه زهکشی دریاچه ارومیه، بزرگترین دریاچه دایمی ایران و انشعابات آن را دربردارد. رودخانه تلخه رود که از طرف مشرق وارد دریاچه می شوند از آب برف ارتفاعات سبلان و سهند سرچشمه می گیرند، و رودخانه زرینه رود که از سوی جنوب وارد دریاچه ارومیه می گردد نسبت به رودخانه تلخه رود دبی کمتری دارد. طول دریاچه ارومیه تقریبا 150 کیلومتر و عرض آن 50 کیلومتر است و طی دوره کم آبی در ماههای سپتامبر ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

مقدمه دریاچه ها، محدوده های آبی بسته در داخل خشکی ها هستند که دارای وسعت های مختلفی هستند. شیمی آب دریاچه ها تابعی از آب و هوا و سازندهای زمین شناسی اطراف و عرض جغرافییایی است. در این میان دریاچه های شور و موجودات زنده داخل این دریاچه ها بدلیل شرایط خاص خود نسبت به تغییرات محیطی بسیارحساس می باشند. از مهمترین موجودات زنده جانوری در دریاچه های فوق اشباع از نمک می توان آرتمیا را ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: زیست شناسی

به منظور تعیین تعیین تعداد کروموزوم های آرتمیا در دریاچه ارومیه، سیست های جمع آوری شده از ایستگاههای تپه شاهی و اطراف کوه زنبیل مورد بررسی و مطالعه سیتوژنتیک قرار گرفتند. برای شناسایی سیستمهای جمع آوری شده، ابتدا در آب با شوری‏‎ppt35 انکوباسیون شدند و همچنین برای تعیین نحوه تولید مثل آنها سیست ها برای سه نسل متوالی تا سن بلوغ با استفاده از جلبک ‏‎Dunaliella tertiolecta‎‏ پرورش ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری

دریاچه آب شور ارومیه در حدفاصل آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و با وسعتی به اندازه 4610 کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه داخلی ایران بوده و نزدیکترین فاصله آن با شهر ارومیه 17 کیلومتر است. ژرفا متوسط دریاچه 4 متر و حداکثر ژرفای آن معادل 9 متر است و در حدود 19 میلیارد متر مکعب شورابه در خود انباشته کرده است و بر حسب میزان بارش تا 1 متر بالا و پایین می رود ولی بطور کلی روند نزولی ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: اقتصاد

بورس آشنایی با بورس اوراق بهادار بورس اوراق بهادار همان بازار اوراق‏ بهادار است که یک بازار رسمی، متشکل و دائمی می‏باشد که اوراق بهادار در آن خرید و فروش می‏شود. اوراق بهادار به سه دسته تقسیم می‏شود: الف) پول کشورها و اسناد خزانه که مشهورترین اوراق بهادار هستند و انسان هر روز با آنها سروکار دارد. خرید و فروش پول در ایران بیشتر در بانک ها (ارز دولتی) و صرافیها و خرید و فروشهای ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

۱۵ روز پس از آن که مناقشه بین تولیدکنندگان سیمان و دولت به واسطه طرح هیات وزیران مبنى بر بازگشت سیمان به سبد کالاى حمایتى و توقف صادرات این کالا کلید خورد، وزارت بازرگانى مجبور به تدوین مجدد طرح جامع سیمان در آینده نزدیک شد، در حالى که پیش از این وزارت صنایع و معادن مسوول تنظیم بازار سیمان تعیین شده بود. در آن هنگام وقتى که «میرکاظمى» وزیر وزارتخانه بازرگانى خبر از بازگشت سیمان ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: اقتصاد

انواع بازار و مشتری‌ های آن بازار واژه‌ای است که امروزه در بسیاری مجالس از آن سخن به میان می‌آید, بدون آن که در نظر گرفته شود که در حقیقت بازار چیست و چه تاثیری در تصمیمات مهم اقتصادی و اجتماعی و غیره می‌گذارد, برای مثال بسیار شنیده می شود که بازار تلفن همراه رو به رشد است, بازار فلان اتومبیل کساد است و یا بازار بورس ارزش سهام شرکت یا کارخانه‌ای پایین آمده است, اما واقعیت ین است ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: اقتصاد

بازاریابی هدفمند از رویکردهای دنیای بازاریابی امروز می باشد. در بازاریابی هدفمند قسمت خاصی از مصرف کننده به عنوان مصرف کننده مورد نظر و نیازهای آنها به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با استفاده از ابزارهای بازاریابی برای این مصرف کنندگان و جذب آنها اقدامات بازاریابی صورت می گیرد. به عبارت دیگر ابتدا بازار هدف انتخاب می شود و سپس برای انجام بازاریابی اقدام می گردد. ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : شروع فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری همیشه با مطالعه و برنامه‌ریزی علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیتهای خود را آغاز می‌کند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمی‌روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه، از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: اقتصاد

سازمان بورس اوراق بهادار را می توان در سیستم اقتصادی یک جامعه از سه دیدگاه مورد بررسی قرار داد : 1- دیدگاه کلان ، که از این نظر می توان آن را ابزار سیاست گذاری پولی و حلقه زنجیره بازار های پولی و مالی دانست. 2- از دید شرکت های مشارکت کننده در بورس ، که در واقع این بازار برای آنان منبع عمده تشکیل سرمایه و تأمین مالی بشمار می رود. 3- از دید افراد و سرمایه گذاران ، که برای آنان یک ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: اقتصاد

چگونگی تعیین قیمت سهام فرض کنید که قیمت سهام حاصل نبرد تن به تن بین خریداران و فروشندگان باشد. خریداران به دنبال بالا کشیدن قیمت و فروشندگان به دنبال پایین کشیدن قیمت هستند. سمت و سوی جابجایی قیمت نشان می‌دهد که کدام گروه برنده نبرد بوده است. این حال را می‌توانید با نمودار قیمت شرکت Philip Morris که در شکل زیر نشان داده شده مقایسه کنید. مشاهده می‌کنید که در طول دوره نشان داده ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: اقتصاد

بازارهای اسلامی و سنتی چکیده: در اوایل قرن هفتم میلادی زمانی که دو ابرقدرت ایران و روم بر سر تسلط و نفوذ جهانی پیکار می‌کردند, در شبه جزیره عربستان حادثه‌ای رخ داد که مسیر جریان تاریخ را عوض نمود. در آن برهه مردی خردمند و امین به تلقین ندای حق در کانون بت‌پرستی بر ضد خدایان متعدد برخاست و نهضت عظیم و جهانی اسلام را بنا گذاشت. این نهضت عظیم با پیشرفت سریع خود, تمدنی با شکوه در ...

تعداد صفحه: ۴۳ دسته بندی: مدیریت

بازار و بازار یابی از لحاظ علمی اشاره بازار از نظر علمی به معنی محل تجمع عده ای از مصرف کنندگان است که دارای نیازهای مشترک بوده و از وسیله مبادله یا پول مشترکی در دادوستدهای خود استفاده می کنند. در این فرایند مصرف کنندگان مایل به رفع نیازهای خود هستند. بدین ترتیب اگر عنصر نیاز مشترک یا تمایل به رفع نیاز وجود نداشته باشد، عملاً بازاری شکل نخواهد گرفت. برای تشکیل هربازار باید چهار ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

نگاهی به ابرقدرتان بازار پرتقال جهان تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 1/2 میلیون تن با بریکس 65 اعلام شده است که 18% نسبت به سال قبل کمتر شده است. آمریکا و برزیل 88% بازده جهانی تولید پرتقال را بواسطه داشتن شرکتهای بزرگ تولیدکننده در اختیار دارند. برزیل:تولید پرتقال برزیل در طول سالهای 2005-2004 معادل14/1 میلیون تن با بریکس 65 اعلام شده است که 15% نسبت به سال 2004-2003 ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی الکترونیک : بازایابی الکترونیک واژه ای است که برای تجارت از طریق سیستم های اطلاعاتی، ارتباطی به کار می رود. تجارت الکترونیک با وجود این که مدت زمان زیادی از عمر آن نمی گذرد ولی نقش بسزا و چشمگیری در زندگی روزمره ما به عهده گرفته است به طوری که اجتناب از آن کارآسانی نیست. یکی از ساده ترین و کارآمدترین نقش تجارت الکترونیک درزندگی روزمره کاربران اینترنتی، خرید و فروش ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مدیریت

بازار یابی الکترونیک و تجارت اینترنتی بازاریابی الکترونیک چیست؟ اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته رسانه ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان خاص 1 ) تا می توانید ای میل افراد را جمع آوری کنید. از پایه های اصلی تجارت و بازاریابی ، ارتباط و ارتباط بیشتر با مشریان بالقوه و بالفعل است و یکی از ابزارهایی که تجارت الکترونیک در اختیار ما قرار می دهد ای میل افراد است و جمع ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: مدیریت

نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی مقدمه مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”، “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد . سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند. این دیدگاه ها عبارت اند ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: مدیریت

نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی مقدمه مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”، “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد . سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند. این دیدگاه ها عبارت اند ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: اقتصاد

افراط و تفریط در زمینه حدود دخالت دولت در طول تاریخ اقتصادی بشر هم در مکاتب فکری و هم در تجارب کشورهای مختلف به وضوح دیده می‏شود. مکتب کلاسیک با نادیده گرفتن عدم تعادل‏ها، انحصارگری‏ها و بی‏عدالتی‏های اجتماعی-اقتصادی مدل اقتصاد آزاد را طراحی می‏کند. در مقابل کمونیسم در یک واکنش افراطی نسبت به اقتصاد آزاد نظام متمرکز اقتصادی را در پی می‏گیرد و انگیزه‏های فردی و آزادی‏های انسانی ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: اقتصاد

آن چه که در پی می آید اولین بخش گزارشی از کارگاه «بررسی سیاست اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی در ایران» است که از سوی دفتر مطالعات ایسنا، برگزار شد. در این کارگاه دکتر صدرالاشرافی، مدیر گروه سابق اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران و دکتر امیر محمدی نژاد عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، حضور داشتند. دکتر صدرالاشرافی در این مصاحبه که از سوی زهرا شعبان نژاد کارشناس ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مقدمه : تصور اینکه عمری را صرف همان کارهایی کنی که همواره کرده ای بایستی لرزه بر اندامت اندازد، به فکر به چیزی که پیش رو داری! بار دیگر رستاخیر طبیعت با نفخ در صور بهار آغاز شده است و همه هستی رو به دگرگونی و تحول است. فقط کافیست باور کنم همه چیز دوباره شروع شده است و خداوند فرصتی برای تجربه های تازه در اختیار ما قرار داده است. اینجاست که می توان ادعا کرد فراموشی یکی از بزرگترین ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی چیست؟ اگرچه تعاریف بسیاری از علم بازاریابی شده است که اکثر آنها هم درست می باشد اما بیشتر در اگر پدر علم بازاریابی آنرا این چنین تعریف می کند : بازاریابی فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق مبادله. اما در اینجا یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که انسان ها نیازهای بیشماری دارند اما ممکن است برای رفع آن هیچ فعالیتی انجام ندهند چرا که انسان ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

تاریخچه بازار یابی بین الملل پیشینه و ظهور کورنلیوس واندربیلت در تاریخ 24 مه 1794 در نیویورک متولد شد. پدر او کشاورزی بود که محصولاتش را در بازار نیویورک می‌فروخت و در کنار بندر نیز ماهیگیری می‌کرد. واندربیلت توجه زیادی به مدرسه نداشت و زندگی خارج از آن را ترجیح می‌داد. در کودکی به سختی می‌توانست بخواند و بنویسد. او علاقه‌ بسیار زیادی به کسب و کار داشت. در سال 1810 یعنی تنها ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: اقتصاد

تعریف بهره وری: بهره‌وری که یکی از مفاهیم اقتصاد است اینگونه تعریف می‌شود: "مقدار کالا و یا خدمات تولید شده در مقایسه با هر واحد از انرِِِِژی و یا کار هزینه شده". بدیگر سخن بهره‌وری عبارتست از بدست آوردن حداکثر سود ممکن با بهره گیری و استفاده بهینه از نیروی کار، توان، استعداد ومهارت نیروی انسانی، زمین، ماشین، پول، تجهیزات، زمان، مکان و…به منظور ارتقاء رفاه جامعه . بر خلاف پندار ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مدیریت

مقدمه امروزه پیشرفت روزافزون فن‌آوری ارتباطات، سازمان‌ها را به رقابتی سخت و آگاهانه دعوت می‌کند و به جرات می‌توان گفت سازمان‌هایی در این رقابت کمی و کیفی پیروز هستند که مدیران آن‌ها، سازمان خود را با شرایط حاکم محیطی وفق داده و شرایط داخلی را بهبود بخشند. از طرفی، سودآوری یک شرکت که بقای آن‌را تضمین می‌کند، به طراحی برنامه مدیریت بازار صحیح براساس ارضای نیازهای مشتریان وابسته ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

تبلیغات در عرصه بازار تعریف تبلیغات: تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) باشد ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

اوراق قرضه در بازار فهرست: تعریف و آشنایی با عملکرد اوراق قرضه در بازار اوراق مشارکت و عملکرد این اوراق تفاوت این دو اوراق اوراق مشارکت در بازار ایران نقش استصناع در گردش اوراقها نقش صکوک بر اوراق مشارکت و قرضه انواع گوناگون صکوک تفاوت صکوک و اوراق قرضه تعریف و آشنایی با عملکرد اوراق قرضه در بازار اوراق قرضه در اصطلاح علم اقتصاد، از اوراق بهادار است، و آن سندی است که طبق آن صادر ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی چیست؟ واژه بازاریابی چه معنایی دارد؟ بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است اگر بدانیم فروش و تبلیغ بخش نمایان کوه یخ شناور بازاریابی است نباید شگفت زده شویم. امروزه نباید بازاریابی را به مفهوم قدیمی آن یعنی فروش و یا معرفی محصول مورد فروش در نظر آورد بلکه باید به مفهوم نوین آن یعنی برآوردن نیازهای مشتری توجه کرد. اگر بازاریاب بتواند ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: اقتصاد

عبارت بازاریابی به چه معنی و مفهومی می‏باشد؟ اکثر مردم به طور اشتباه، بازاریابی را فقط به عنوان فروش و فعالیت‏های پیشبرد فروش مثل تبلیغات، تصور می‏کنند ولی فروش تنها یکی از وظایف بازاریابی می‏باشد و مهمترین جزء به شمار نمی‏رود. اگر بازاریاب بتواند با یک بررسی کامل در شناخت کالاهای موردنیاز مصرف‏کننده توفیق یافته و میزان توسعه کالاهای مرغوب، قیمت‏گذاری و توزیع کردن را به نحو ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی خارجی، عبارت است از: بازاریابی کالا و خدمات از یک کشور به کشوری دیگر. بازاریابی داخلی و خارجی، دارای تفاوت‌هایی هستند که از جمله آنها می‌توان تفاوت‌های محیطی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نام برد. تفاوت‌های موجود در آب و هوا، محیط طبیعی، فرهنگ، منابع و تکنولوژی، نیازهای تولیدی و خدماتی متفاوتی را ایجاد می‌کند. از آنجا که برای یک بنگاه اقتصادی رفع تمام نیازهای ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مدیریت

با کاهش تصدی‌ گری دولت، کارآفرینان با تجربه بخش خصوصی گام به عرصه تولید می‌گذارند. نخستین دغدغه دولت و مسئولان اجرایی در سال جدید، ایجاد کار برای جوانان است. توجه خاص به روند مستمر صنعتی شدن کشور و تقویت همه جانبه بخش خصوصی در مسیر تقویت تشکل‌های مردمی برای توسعه صنعتی می‌تواند مشاغل تازه‌ای را در این گستره رقم زند. دولت بویژه در سال‌های اخیر، سعی وافری در خصوصی‌سازی واحدهای ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

ارتباط بین برنامه های آموزشی فنی و بازار کار صنعتی نشست دانشجویی روزنامه آفرینش درباره ارتباط دانشگاه و اشتغال و نقش دانشگاه در توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار با حضور دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تشکیل شد. دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این گفتگو و گپ دانشجویی مشکلات و در عین حال راهکارهایی که می تواند آموزش دانشگاهی را از تئوری بودن به سمت کاربردی و ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

دانشگاه ها با توجه به سرمایه گذاری شان در جهت پرورش نیروی انسانی زبده و متخصص برای ورود به عرصه اشتغال به نوعی بسترساز و زمینه ساز بهره مندی از فرصت های شغلی محسوب می شوند. ازسوی دیگر اتخاذ سیاست های اشتغال زایی مناسب می تواند پیوند بین دانشگاه و بازار کار را که در کشور ما به یک آرزو تبدیل شده است، باستحکام بخشد. در این نوشتار نقش خدمات مشاوره ای و برنامه های آموزشی در دانشگاه ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مدیریت

چکیده دراین مقاله به منظور ارائه راهکار برای موفقیت مدیران بازاریابی در دستیابی به اهداف نام تجاری(Brand ) و همچنین اثربخشی تلاشهایی( از قبیل موضع یابی، تبلیغات و ....) که در جهت ارتقای ارزش Brand صورت می گیرد مفهوم مدیریت نام تجاری در مؤسسات تولیدی را مطرح کرده ایم. مدیریت نام تجاری در مجموع تلاش دارد تا با هدف گذاری، برنامه ریزی، اجرا و کنترل، برای نام تجاری ایجاد ارزش کند و ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت