تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
دانش آموزان در دوران تحصیل موظفند موازین اسلامی و مقررات آموزش و پرورش را در اخلاق و رفتار خویش رعایت کنند که اهم آنها به شرح زیر است : 1- رعایت شعائر دینی . 2- رعایت ادب و احترام نسبت به مدیر ، معاون ، معلمان ، مربیان و دیگر کارکنان مدرسه . 3- رعایت حسن رفتار و اخلاق و همکاری با سایر دانش آموزان . 4- سعی شایسته در تحصیل ، رعایت مقررات آموزشی و تربیتی ، انجام فرائض دینی و مشارکت ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
الگو دهی اگر می خواهید کودکی، کاری را انجام دهد، اول باید خودتان آن را انجام بدهید! هر کسی که با بچه ها کار می کند می داند که ما امروزه با موانع توجه بسیاری روبرو هستیم. نه فقط حضور مسلط تلویزیون که فعالیت های اضافه بی پایان بعد از مدرسه، تکالیف مدرسه و ... زندگی بچه ها را پر کرده است. در عین حال ما باید بتوانیم خواندن، کلمات و ادبیات را برای بچه ها سرگرم کننده و جذاب کنیم. ...
تعداد صفحه:
۱۵
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
زنگ تفریح در مدیریت زنگ تفریح 2 دیدگاه مطرح است 1-دیدگاه مداخله گر 2-دیدگاه غیرمداخله گر دیدگاه مداخله گرمعتقدبه مدیریت مستقیم رفتاردانش آموزان درزنگ تفریح ،ایجادتغییراتی در حیاط وزمین مدرسه وآموزش بازی های سالم وبی خطراست . انتقاد وارد به این دیدگاه این است که با این نوع مدیریت آزادی دانش آموزان و فعالیت های خود به خودآنان که ازنظراجتماعی مفیداست محدودمی شود. امادیدگاه دوم که ...
تعداد صفحه:
۱۹
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
اساس و بنیان مدیریت رفتار موثر، داشتن روابط مثبت با دانش آموزان است. ارتباط مثبت پیوند محکمی بین شما و دانش آموزانتان بر قرار می کندبدون این پیوند ، توان شما برای تحت تاثیر قرار دادن و هدایت کردن آنها ضعیف خواهد بود . با رعایت نکات زیر می توانید روابط تان را با دانش آموزان تقویت کنید: • وقتی دانش آموزان وارد کلاس می شوند با آنها احوالپرسی کنید. • برای تک تک آنها اهمیت قائل باشید ...
تعداد صفحه:
۲
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهادی دولتی است که طیف وسیعی از فعالیت های فرهنگی و هنری در زمینه کودکان و نوجوانان در گستره وظایف آن قرار دارد. پیشینیه حدود چهار دهه حضور موثر و کارشناسانه در عرصه تولید فرآوردههای فرهنگی نظیر کتاب، نوار، فیلم و اسباببازی و اعتماد دیرینه معلمان، والدین و دانش آموزان به سودمندی محصولات متنوع آن سبب شده است تا نام و نشانه کانون از اعتباری ...
تعداد صفحه:
۱۹
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقدمه فلسفه به عنوان ابزاری بنیادین می تواند ما را در کنجکاوی در محتوای پاسخها ،سبک و سنگین کردن اندیشه ها و شیوه های اندیشیدن و نیز اشتیاق و علاقه برای گزینش بهترین آنها ما را وارد می کند که به فلسفه روی بیاوریم . به قول ویلیام همین وقتی در دنیای فلسفه قدم می گذراید اجباراً در ارتباط با عالمی هستند که بکلی از انچه در کوچه و خیابان پشت سر گذارده اید تفاوت دارد. دنیای فلسفه -- ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
۱) عوامل فردی: بدون شک یکی از عوامل مهم در افت تحصیلی کمبود هوش و توانائی های ذهنی است، مطالعات نشان داده است که درصد بسیار اندکی (۱۰%) از موارد افت تحصیلی به علت ناتوانی ذهنی فرد است. برای یادگیری و به خاطر سپردن هر مطلبی اولین شرط، توجه به آن مطلب است. بدیهی است که اگر دانش آموز از هوش بالایی برخوردار باشد، ولی به مطلب یا موضوعی توجه نکند، نمی تواند آن را فراگیرد. علت افت و ...
تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
هدف : مهندسی کشاورزی – اقتصاد کشاورزی هدف تربیت کارشناسی است که با تکیه بر معلومات و تجاربی که میاندوزند بتوانند سمتهایی چون مجری، برنامهریز، تحلیلگر برنامههای کشاورزی و اقتصاد کشاورزی را عهدهدار شوند. داوطلب باید از روحیه کارکردن در محیطهای روستایی و قطبهای تولید کشاورزی و دانش قوی ریاضی دبیرستان برخوردار و به فعالیتهای پژوهشی ، ارشادی و مشورتی در زمینههای علوم اقتصادی و ...
تعداد صفحه:
۱۳
دسته بندی:
علوم اجتماعی و جامعه شناسی
شرح وظایف و مسئولیت های اصلی شغل: شرح وظایف و مسئولیت های اصلی شغل با خصوصیات زیر است: 1) در راه آشنایی بیشتر با مکتب و تزکیه و تعالی روح کوشا باشد. کمک به تامین بهداشت و درمان دردهای مردم را وسیلهای برای رضای خدا و تقرب به او بداند. 2) با فرهنگ اسلامی و نظام جمهوری اسلامی آشنا باشد و خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات حاکم به جامعه اسلامی بداند. 3) از شناخت مسائل عمده بهداشت ...
تعداد صفحه:
۳۰
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مدیریت مطلوب کلاس را با تنبیه یا سختگیری و مقررات خشک، اشتباه نگیریم! انرژی خود را برای موارد مهمتر در کلاس صرف نمایید مدیریت کلاس و انضباط 1. عبارت مدیریت کلاس اغلب حسن تعبیری است برای اقدامات انضباطی که خود ممکن است به منزله حسن تعبیری برای تنبیه مورد استفاده قرار گیرد . به طور دقیق تر ، مدیریت کلاس عبارت است از ترتیب دادن فعالیتهای کلاس برای تسهیل تدریس و یادگیری ؛ اقدام ...
تعداد صفحه:
۲۸
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
1- ازنظر شما ویژگیهای یک طرح اساسی دربرنامه ریزی درسی چیست؟ 1- اطلاعات لازم را درباره یادگیرنده ، عوامل اجتماعی و فرهنگی ، جامعه ، ماهیت رشته های دلئمی و جریان یادگیری رادراختیار طرح کنند ،برنامه قرار دهد. 2- هدفهای مرکز تربیتی را به طور واضح بیان کند و همه دست اندرکاران مرکز آن را باید بفهمند . ارزشها وفرضهای بنیادی هدفها باید شناخته شود. 3- بصورت بخشی از طرح جامع منطقه ای یا ...
تعداد صفحه:
۹
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقدمه: تربیت حس مذهبی، هدایت کردن متربیان در راستای گرایش های فطری است و روش های ارائه مباحث دینی در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است. تربیت امروزین اگرچه قدرت، ابزار و تکنیک دارد و بعضی به روش های علمی تغییر رفتار و متکی به آزمایش های روان شناختی اصلاح رفتار است اما قدرت درونی آن بسیار ضعیف است. آنچه مسلم است هیچ رفتاری بدون میل و اراده فرد تغییر پذیر نیست و هیچ تغییر ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
روانشناسی
مقدمه رفتار پدیده ای قانونمند است که بر محیط تاثیر می گذارند که می توان آنها را مشاهده، توصیف و ثبت کرد که این رفتارها ممکن است آشکار یا پنهان باشند. در بعضی از موا قع این رفتارها مشکل آفرین هستند وبر محیط تاثیر منفی می گذارند. اگر بتوانیم این رفتارها را بشناسیم ونسبت به حل آنها اقدام نماییم، رفتارهای مطلوب را افزایش داده ایم. با توجه به این که مدرسه محیطی است که دانش آموزانی با ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
ریاضی
اهداف: دانش: 1- دانش آموز اضلاع مثلث را بشناسد. 2- دانش آموز شعاع دایره را بشناسد. مهارتی: 1- دانش آموز بتواند با پرگار کار کند. 2- دانش آموز بتواند با خط کش پاره خط را رسم کند. نگرشی: 1- دانش آموز به کار با پرگار و خط کش علاقه نشان دهد. الگو و روش تدریس: مشارکتی ، بحث گروهی وسایل مورد نیاز: پرگار، خط کش، گونیا، گچ سفید و رنگی، پاک کن فعالیتهای مقدماتی: سلام و احوالپرسی، حضور و ...
تعداد صفحه:
۱۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
جوّ مطلوب در کلاس درس و پاسخگویی به نیازهای ویژه دانش آموزان با نگاهی به مدارس و توجه بیشتر به روش عمل آنها خواهید دید که با وجود تفاوت های بسیار اندک در ساختار و شکل مدارس و نیز یکسان بودن مواد و کتب درسی، تفاوت های زیادی بین مدارس و سطح درسی و نتایج دانش آموزان آنها مشاهده می شود. پس با اندکی تأمل می توان فهمید که عاملی دیگر وجود دارد که موجب می شود سطح درسی، حال و هوای مدرسه ...
تعداد صفحه:
۵
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
پژوهش یا تحقیق یک روند فعالانه، هوشیارانه و سامانمند برای کشف، تعبیر و بازنگری پدیدهها، رخدادها، رفتارها و فرضیهها است. پژوهش همچنین برای استفاده از پدیدههای موجود برای دست یافتن به راهکارهای عملی و فناوریها بهکار میرود. به طور معمول پژوهشگر نتایج پژوهش خود را در مجلههای علمی ارائه میدهد. پژوهش در دو بعد «یافت پرسش پژوهش» و دیگر «پاسخ دادن به آن» میباشد. انواع پژوهش ...
تعداد صفحه:
۳۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
جامعه شناسی آموزش و پرورش نگاه اجمالی استمرار و بقای هر جامعهای مستلزم آن است که مجموع باورها ، ارزشها ، رفتارها ، گرایشها ، دانش ها و مهارتهای آن به نسلهای جدید منتقل شود. ساخت و کار ( mechanism ) یا وسیله این انتقال ، آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش به معنی اعم ، مترادف با جامعه پذیری است، یعنی ، فراگردی که افراد از طریق آن به یادگیری نقشها ، قواعد ، روابط و بطور کلی ، ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
سخنی زیبا از امام صادق (ع) ارزش و مقام معلم را خوب روشن می سازد0 حضرت می فرماید: ((تمامی جنبندگان روی زمین و ماهی های دریا و هر کوچک و بزرگ در زمین وآسمان خدا ، برای آموزگار خوب طلب آمرزش می کنند))01 معلم ، شاگردانش ، این امانت های الهی را از آلودگی ها و تباهی ها حفظ کرده و سعی می کند با تعلیمات خود و تربیت آنان ، زمینه رشد و کمالشان را فراهم آورد0 انتظار جامعه از افراد به ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
درس علوم تجربی با توجه به گستره ی این درس که شامل درس های فیزیک،شیمی،زیست شناسی،زمین شناسی،روان شناسی وبهداشت می باشد و به لحاظ تجربی بودن آن مشکلات و مسائل خاص خود را دارد .که البته مسئولین و کارشناسان محترم نیز از آن غافل نبوده اند . با توجه به این که دانش آموزان کشورمان برای اولین بار در سال 1992 با شرکت در پروژه TIMSS (تیمس) به عضویت انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ...
تعداد صفحه:
۳۳
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
در این نوشته، روشهای کلاسداری را از دیدگاه برخی از معلمین موفق و یا شاگردان دبیرستانی مینگریم، لذا نمونه کارهای موفق، با توجه به عوامل مختلف رفتاری، مورد بررسی قرار داده شده است. این نمونهها از لا به لای نظریات دانشآموزان دبیرستانی که طبیعتاً سالها تجربه در شناخت انواع تدریسهای موفق دارند، همچنین معلمین که آموزش این عزیزان را به عهده دارند و با استفاده از مجموعه مطالبی که ...
تعداد صفحه:
۳۱
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقدمه هدف و وظایف: دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان می پردازد واز همین رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان پزشکی گذاشت. در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است». رشته دانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان را آموزش می دهد. دندانپزشکی یک علم ...
تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقدمه طرح درس اساس و پایه آموزش را تشکیل می دهد . در واقع طرح درس ، طرح آموزش است و در شکل بخشیدن به یادگیری نقش اساسی دارد . اگر قرار است آموزش مبتنی بر اصول علمی باشد لازم است از طرحی دقیق که براساس اصول علمی تنظیم شده برخوردار باشد . اهمیت و ضرورت طرح درس ، مشابه طرح و نقشه ساختمان است . همان طور که یک مهندس ساختمان پیش از ساختن یک بنا به تهیه نقشه آن می پردازد ، مدرس ( آموزش ...
تعداد صفحه:
۱۲
دسته بندی:
زبان های خارجی
درس 1 زمان آینده فعل ساده +are+going - is – am + فاعل فعل ساده یعنی بدون to + بدون ing- بدونed – s بدون d شکل گذشته نباشد. Going to (قصد گذاشتن) play football going to I am (من قصد دارم فوتبال بازی کنم.) می توانیم به آن جمله چنین هم بنویسیم برای رسمان آینده I will play football ( من می خواهم فوتبال بازی کنم = من فوتبال بازی خواهم کرد) هر کاری که هنوز شروع نکردیم ولی می خواهیم آن ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
کشورجمهوری اسلامی ایران به منظور ارزیابی وب هبود آموزشی خود از سال 1370 رسما همکاری خودرا بااین انجمن آغاز کرد وتاکنون درچهارمطالعه (( تیمز )) درفاصله سالهای1995و1999و2003و2007شرکت کرده است وقرار است که درمطالعه ی تیمز 2011 نیز شرکت نماید . ازآن جاکه مطالعه ی تیمز تصویر نسبتا جامع وواقعی از عملکرد نظامهای آموزشی کشورها را درقالب: - برنامه ی درسی قصدشده - برنامه ی درسی اجراشده - ...
تعداد صفحه:
۱۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقدمه فن آوری پیامدی از خصیصه ابزار سازی انسان است . با نگاهی عمیق به پیرامون و تعمقی در خود و نسبت به غیر ، در می یابیم که اساسی ترین تفاوت ما به غیر ، همان ویژگی ابزار سازی ماست . بشر موجودی ابزار ساز است و این کار را در بلندای تاریخ ادامه داده است . از تفکر و خلاقیت خویش مدد گرفته و در سیر تکاملی حیاتش از سادگی به پیچیدگی میل کرده و در این فرایند از تنوع خواصی ابزار خود ساخته ...
تعداد صفحه:
۲۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
چکیده : یکی از ویژگیهای مهمی که پدیده فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن برخوردار است ،اینست که باعث میشود ارتباط انسان با انسان ، همچنین انسان با محیط تسهیل یافته و ارتقاء یابد . فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل قدرت تحولپذیری و توانایی برقراری ارتباط پویا که میتواند با دانشآموزان داشته باشد ، از نقش مهمی در انتقال دانش برخوردار است . درباره تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قرن۲۱ به سمتی می رود که اکثر مشاغل به دانش و مهارت های رایانه ای نیاز خواهند داشت. ورود به این عرصه به نوع جدیدی از آموزش نیاز دارد که با آموزش سنتی کنونی بخصوص آنچه هم اکنون در مدارس ایران در جریان است همخوانی ندارد. قرن۲۱ به سمتی می رود که اکثر مشاغل به دانش و مهارتهای رایانه ای نیاز خواهند داشت. ورود به این عرصه به نوع جدیدی از آموزش نیاز دارد که با آموزش سنتی کنونی بخصوص ...
تعداد صفحه:
۱۸
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
- بصیرت قانونی : مدیران آموزشی ، دانش آموزان ، معلمان و کارکنان باید قوانین و مقررات را خوب بدانند . 2- بصیرت مهارتی : مهارت هایی که به اندازه ی کافی تمرین نشده اند به زودی فراموش می شوند و در نتیجه منجر به تخصصزدایی می گردند . بنابراین باید در برنامه ی درسی مهارت هایی آموخته شود که عمیقاً دانش آموز با تفکر انتقادی ، حل مسأله ، قدرت تصمیم گیری ، چگونگی ارتباط مؤثر مهارت های بین ...
تعداد صفحه:
۱۳
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقدمه دبیرانم در سال اول دبیرستان هر از چندگاهی می گفتند "شما ها بزرگ شده اید باید برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید ،دبیرستان مثل دوران راهنمایی نیست که شب امتحان بخوانید و نمره قبولی بگیرید" من آنروز ها خیلی جو گیر این بزرگ شدن بودم، به جای کیف با کلاسور به دبیرستان می رفتم ،کتاب هایم را طوری در دست می گرفتم که روی جلد آنها در خیابان خوانده شود و همه بدانند که من دبیرستانی ...
تعداد صفحه:
۱۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
اهمیت برنامه ریزی تحصیلی امور درسی یکی از مهمترین فعالیتهاست که اهمیت زیادی در سایر جنبههای زندگی دارد. بر این اساس انجام این فعالیت مهم به نحو احسن بطوری که نتایج خوب و عالی در بر داشته باشد اهمیت زیادی پیدا میکند. هیچ کاری بدون برنامه ریزی فعالیتی کامل نخواهد بود. بویژه مسائل درسی و تحصیلی بیشتری دارند، مدت زمان در آنها مهم است و … . فواید برنامه ریزی تحصیلی به روشن شدن ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
برنامه درسی به شناخت، پیشبینی، سازماندهی و شکل دادن فعالیت های آموزشی و پرورشی در حیطهٔ یادگیری یادگیرندگان گفته میشود. برنامه درسی شاخهای از علوم تربیتی است. برنامهریزی درسی یکی از مهمترین شاخههای مطالعات برنامه درسی است که به «تدوین، اجرا و ارزشیابی» برنامه درسی میپردازد. تعاریف برنامهٔ درسی تعریف واحدی از برنامهٔ درسی در میان صاحبنظران این علم وجود ندارد و هر کس بنا به ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
اصطلاح اختلال ریاضی در مورد دانش آموزانی بکار می رود که علیرغم داشتن هوش طبیعی،و سلامتی کامل در بینایی و شنوایی،در انجام مهارتهای محاسباتی ضعیف هستند. در این گروه کودکان نقص جدی در یادگیری مهارت های ریاضی از شناخت اعداد گرفته تا عملیات ریاضی و مسائل مربوط به ادراک فضایی و حل مسئله وجود دارد . معمولا این مشکل به حدی است که در تحصیل و زندگی روز مره مرتبط با مهارت های ریاضی ایجاد ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
روش نگارش و تنظیم طرح درس روزانه طرح درس روزانه شامل پیش بینی مجموعه فعالیت هایی است که معلم از پیش برای رسیدن به یک یا چند هدف آموزشی در یک جلسه تدریس، تدارک می بیند. طرح درس جلسات آموزشی سبب می شود که معلم فعالیت های آموزشی را به ترتیب و یکی بعد از دیگری در مراحل و زمانهای مشخص و به شیوه ای منطقی اجرا کند و نتایج حاصل از آن را برای تدریس در مراحل بعدی آموزش، مورد استفاده قرار ...
تعداد صفحه:
۲۰
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقدمه بحث مربوط به استفاده آموزشی از رایانه در نظام آموزش و پرورش کشورهای در حال توسعه ، ویژه در دهه اخیر ، مورد مطالعه و مداقه وسیع قرار گرفته است. هم اینک نیز این مقوله در دستور کار برنامه ریزان ، مدیران ، محققان و اندیشمندان آموزش و پروش این کشور قرار دارد. این در حالی است که کشورهای صنعتی تا حدود زیادی به اصول اساسی و راهکارهای مناسبی برای بهره گیری از این ماشین در نظام ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
در اینجا به عنوان نمونه دو تا از نمایشهایی را که در آنها مفاهیم ریاضی گنجانده شده و می تواند مورد استفاده معلمین و اولیای محترم قرار گیرد ، ذکر می گردد . 1 نمایش تفریق های با انتقال : مانند : 235 157 - مردی وارد کلاس می شود : سلام ، بچه ها اسم من یکی است ، من یک خونه در جدول ( مکانی ) دارم ، آن خونه ، خونه یکی ها ست ، بچه ها من همیشه یک رقم هستم . اگر یه وقتی تعداد من زیاد بشه ...
تعداد صفحه:
۹
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مبحث اول راهکار های برقراری ارتباط دیدگاههای جدید در زمینه همکاری اولیا و مربیان امروزه انجمنهای اولیا و مربیان رایجترین و پرمعناترین وسیله ارتباط بین خانه و مدرسه اند. از آنجا که کودک قسمت اعظم اوقات زندگی خود را دور از مدرسه می گذراند و آموزشگاه تنها 12 درصد از وقت او را خارج از محیط زندگی اش اشغال می نماید، لازم است که معلم و مسئولین مدرسه از محیط زندگی، فرهنگ و ارزشهای حاکم ...
تعداد صفحه:
۵
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
چکیده امروزه اهمیت فن نویسندگی برکسی پوشیده نیست . نویسندگی در سطح بالا مستلزم دارا بودن استعداد ویژه و سال ها کوشش و تحقیق و مطالعه و بسیار نوشتن است و اساس آن متکی بر ذوق ، خیال ، احساس و آفرینش و بسیار خواندن آثار نویسندگان بزرگ و موفق است . نوشتن امری اجتماعی است و یکی از ابزارهای ارتباط با دیگران است و یکی از مهم ترین راه هایی است که به یاری آن ، اندیشه ها ، احساسات و عواطف ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
چکیده مدیریت کلاس مقدمه و پیش نیاز آموزش است . معلم می تواند با شناخت و اجرای مدیریت صحیح ، تأثیر و کارآیی تدریس را افزایش و مشکلات رفتاری دانش آموزان را کاهش دهد . آموزگاران و دبیران مایل اند که دانش آموزان ، به نحوی که آنان انتظار دارند، در کلاس رفتار کنند هر مدرسی انتظار دارد که دانش آموز به درس و معلم بی اعتنا نباشد به موضوع درس توجه کند ؛ در کلاس احساس مسئولیت کند و رفتارش ...
تعداد صفحه:
۲
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
معلّم معمار اندیشه ها به مناسب هفته بزرگداشت مقام شامخ معلّم معلم و شمع عنوان زیبایی است . وجه شبه خوب و ملموسی عرضه شده است . شمع و معلم هر دو نور افشان اند و هر دو روشنگر ؛ ولی با این تفاوت که شمع نور افروزی غیر مرید و معلم نور افشانی از طریق ادارک و فهم و اعمال اراده است . بین شمع و معلم تفاوت است : شمع را می سازند که بسوزد ، امّا معلم را می سازند که بسازند ، و چه تفاوت عظیمی ...
تعداد صفحه:
۲
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسۀ نتایج حاصل با هدف های آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است که آیا فعالیتهای آموزشی معلم و کوششهای یادگیری دانش آموزان به نتایج مطلوب انجامیده اند به چه میزانی ارزشیابی پیش از آموزش ضمن آموزش پس از آموزش . که ارزشیابی شخصی تکوینی تراکمی نام دارد . هدف از ارزشیابی تکوینی آگاهی یافتن از میزان و نحوۀ یادگیری دانش آموزان برای ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
ادبیات فارسی
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
برخى فکر مىکنند اضطراب امتحان امرى غیر طبیعى و مانع یادگیرى است، اما اضطراب، در حد متعادل، قابل قبول و حتى ضرورى است. کارشناسان مىگویند اگر دانش آموزان امتحان را ارزیابى نتیجه فعالیت یک ساله خود بدانند، راحتتر با این مسأله کنار مىآیند و اضطراب آنها تا این حد طبیعى است، اما وقتى بیش از حد دچار اضطراب شوند، این امر مانع یادگیرى آنها مىشود. گذشته از این، برخى والدین در ایام ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
امروز خلاقیت و نوآوری و ایجاد تغییر و دگرگونی در سازمانها و موسسات یک امر ضروری است، چرا که جامعه و سازمانها همه در حال تغییر و تحول هستند. این تغییر و تحولات در سازمانهای آموزشی و تعلیم و تربیت به مراتب حساس و بااهمیت است و باعث شده که آموزش و پرورش اهداف، گرایشها و علایق خود را جهت بهکارگیری خلاقیت و نوآوری هدایت کند. یکی از مولفههای اساسی آموزش و پرورش رشته پیوند ...
تعداد صفحه:
۲۷
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
امور درسی یکی از مهمترین فعالیتهاست که اهمیت زیادی در سایر جنبههای زندگی دارد. بر این اساس انجام این فعالیت مهم به نحو احسن بطوری که نتایج خوب و عالی در بر داشته باشد اهمیت زیادی پیدا میکند. هیچ کاری بدون برنامه ریزی فعالیتی کامل نخواهد بود. بویژه مسائل درسی و تحصیلی بیشتری دارند، مدت زمان در آنها مهم است و ... . فواید برنامه ریزی تحصیلی به روشن شدن اهداف کمک میکند. زمانی که ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
1 . مهارت های چهارگانه زبان آموزی ( گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن ) تقویت می شود . 2 . با نماد ملی کشور ایران آشنا می شود . هدف های رفتاری : دانش آموز در پایان این درس باید بتواند : 1 . توضیح دهد که پرچم هر کشور نشانه ی چیست ؟ ( حیطه شناختی ) 2 . با علاقه و اشتیاق درباره پرچم کشور ایران صحبت کند . ( حیطه عاطفی ) 3 . بیان کند که رنگ سبز پرچم ایران چیست ؟ ( حیطه شناختی ) 4 ...
تعداد صفحه:
۲۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
چکیده هدف از نگارش این مقاله بررسی تاریخچه آموزش بزرگسالان در جهان و ایران است. در این مقاله سیر تحول این نوع از آموزش در جهان، به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم با توجه به نتایج کنفرانس ها و گردهمایی های بین المللی و نیاز کشور به نیروی انسانی کارامد برای رشد و توسعه تشریح گردیده است. در ادامه به بررسی این روند در کشور ایران پرداخته شده است و تاریخ پیدایش آموزش بزرگسالان به عنوان یک ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقام معلم اى تو مرا نادره آموزگار ، افسر زرین به سر روزگار ، روشنى جان من از جان توست خنده من از لب خندان توست. معلمى سوختن است ، سوختنى که مىسوزد ولى نمىسوزاند ، هدایت مىکند و گمراه نمىسازد ، آتش درونش برد است و سلام ، و دود او همچون عود ، و رایحه اش جهانگیر. معلم چراغ هدایت و کشتى نجات است. معلم راهنماى خوبىها و نیکىها و هدایتگر و بیدار کننده است. معلمى ، همانگونه که ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
گسترش دیدی روشن و درست درباره معنی واقعی سواد باید نسبت به امیدواری های خیرخواهانه درباره ریشه کن کردن بی سوادی و لزوم گسترش سواد در سطح کل جمعیت جهان از الویت بیشتری برخوردار باشد. در طی دهه های اخیر، پژوهشگران موفق به کشف و معرفی بیش از 34 نوع سواد مدرن و مفید شده اند. از جمله سوادهای مفید و مدرن می توان: سواد فرهنگی، سواد اجتماعی، سواد سیاسی، سواد اطلاعاتی، سواد کامپیوتری، ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید. در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد. علامه شهید استاد مرتضی مطهری (رحمه الله) از همین طایفه مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله های رفیعی دست یافت تا ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
هدف کلی : رشد همه جانبه دانش آموزان در ابعاد اعتقادی ,اخلاقی ,علمی وآموزشی , هنری , اجتماعی و سیاسی از رسالتها وماموریت های خطیر نظام آموزشی می باشد واز آنجاکه دوره ی متوسطه یکی از حلقه های زنجیر آموزشی است که آموزش عمومی را به آموزش عالی پیوند می دهد در مقایسه با سایر دوره های تحصیلی از اهمیت , ویژگی وحساسیت خاص برخوردار است . این دوره به منظور ایجاد بستری مناسب برای تربیت ...
تعداد صفحه:
۱۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
سنجش و ارزشیابی جزیی جدایی ناپذیر از فرایند یاددهی یادگیری محسوب می گردد که از آن طریق می توان ،میزان مسیر طی شده تا رسیدن به اهداف آموزشی را مشاهده نمود.به عبارتی یکی از مهمترین فعالیت هایی است که در جریان جاری تعلیم و تربیت و به دور از هرگونه شرایط نگران کننده ، اضطراب آور و تنش زا ،انتظار می رود که اتفاق افتد. ضرورت تغییر نظام ارزشیابی فعلی یکی از عواملی که تغییر در نظام ...
تعداد صفحه:
۲
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
اگر به دنبال راه حلی می گردید تا همکاران و یا مشتریان خود را به امر آموزش متقاعد کنید،بیش از این پیش نروید!سال گذشته آموزش بیش از ۵۰۰ شرکت بازرگانی در آمریکا توسط انجمن آموزش و گسترش آمریکا انجام گرفت. اگر به دنبال راه حلی می گردید تا همکاران و یا مشتریان خود را به امر آموزش متقاعد کنید، بیش از این پیش نروید ! سال گذشته آموزش بیش از ۵۰۰ شرکت بازرگانی در آمریکا توسط انجمن آموزش و ...
تعداد صفحه:
۵
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قاچاق و خودفروشی زنان و دختران در ایران قاچاق و خودفروشی دختران فراری و زنان: تصاویری از قاچاق دختران جوان در کشورهای عربی خلیج فارس , پیک ایران 12 آوریل تجارت کثیف برای یک مشت دلار, سایت پیک نت- 12 آوریل 24/1/83 90 درصد دختران فراری تمایلی برای بازگشت به خانه ندارند , خبرگزاری مهر 23/1/83 سن دختران نوجوانى که از ایران قاچاق مى شوند به 14 سال رسیده است, روزنامه اعتماد 22\1\83 ...
تعداد صفحه:
۲۰
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
عدم استفاده از وسایلی کمک آموزشی یک از علل افت در درس ریاضی می باشد. برای آگاهی از چگونگی تأثیر ای نعلت در افت درسی بچه ها، ابتدا باید با مفهوم وسایل کمک آموزشی، اهمیت و فایده وسایلی کمک آموزشی، آشنا شویم. مفهوم وسایل کمک آموزشی: هرچه که بتواند کیفیت تدریس و یادگیری را افزایش دهد وسیله ای برای کمک به آموزش ایت. رسانه های نوشتاری از اولین رسانه هایی بودند که در مار تعلیم و تربیت ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
توسعه کیفی عوامل انسانی در عرصه های مختلف یک استراتژی کلیدی است و یکی از راهکارهای توسعه پایدار به حساب می آید . معلمان بعنوان عناصر اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در رشد کیفی آموزش و پرورش دارند به حساب می آید . معلمان بعنوان عناصر اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در رشد کیفی آموزش و پرورش دارند به حساب می آید . معلمان بعنوان عناصر اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در رشد کیفی آموزش و پرورش ...
تعداد صفحه:
۲۵
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقدمه: مسأله تربیت مسأله حیات وسرنوشت فردوملت است وهدف ومقصود آن سازندگی وآفرینندگی مداوم وایجادتعدیل وتعادل درامرنیازهاومقاصد واندیشه آدمی است. علمی است عمدی وآگاهانه دارای هدف وطرح ونقشه،به منظورتکمیل وتکامل انسان. تربیت دارای جنبه سازندگی وآفرینندگی است،موجدتحول آفرینی درفردوسبب هدایت هاوروشنگری هاست. ابعادوجودی انسان درسایه آن ساخته وپرورده می شود وآدمی ازجنبه حیوانی نجات ...
تعداد صفحه:
۱۰
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
چکیده در این نوشتار نمونه، روش تهیه مقاله، قسمت ها و بخش های مختلف آن، انواع قلم ها و اندازه آن ها که در تهیه مقاله برای « ششمین کنفرانس دانشجویی مهندسی معدن ایران» بکار می روند، آمده است. کلیه شیوه (Style) های مورد نیاز برای بخش های مختلف مقاله، مانند عنوان، نام مؤلفان، چکیده و متن، از پیش تعریف شده و تنها کافی است که این روش ها بر مقاله تهیه شده توسط مؤلف تطبیق داده شوند. ...
تعداد صفحه:
۸
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
شیوه صحیح مطالعه ،چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد: 1- زمان مطالعه را کاهش میدهد. 2- میزان یادگیری را افزایش میدهد . 3-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می کند. 4- بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد. برای داشتن مطالعه ای فعال وپویانوشتن نکات مهم درحین خواندن ضروری است تابرای مرورمطالب،دوباره کتاب رانخوانده ودر زمانی کوتاه ازروی یادداشتهای خودمطالب رامرور کرد . ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم اجتماعی و جامعه شناسی
تعریف و شناسایی شغل: روزنامه نگاری شغلی دسته جمعی است. محل کار هر روزنامه نگار در یک بخش معین و مخصوص می باشد روزنامه نگاران مثل اعضای یک گروه، باید با یکدیگر تعاون و تفاهم و هماهنگی کامل داشته باشند. نمونه وظایف و مسئولیت های شغل: روزنامه نگار از آگاه ترین افراد جامعه. باید به حساسیت شغل خود توجه داشته باشد و به عنوان چشم و گوش و زبان جامعه بیش از همه احساس تعهد و مسئولیت ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
رشته خیاطی همانطور که می دانید هنر خیاطی از دیرباز مد نظر وتوجه مردم به خصوص آریایی بوده است . هر سال با شروع سال نو انواع مدل و رنگ لباس های سال به فروشگاهه ای پوشاک عرضه می شود که زائیده قدرت خلاق هنرجویان و هنرآموزان رشته خیاطی و طراحی دوخت می باشد. از آنجا که هنرستانهااین امکان را به ما داده است که علاقمندان بتوانند در این رشته تحصیل نمایند لذا ازدانش آموزان محترم که سال اول ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
1. محدودتر و سادهتر بودن درسها و محتواى علمى آنها. 2. آشنا بودن شما با سبک روش تدریس و نیز نحوه برگزارى آزمون و امتحاناتى که معلمین در آن دوران برگزار مىکردند. 3. وجود رقابت با همکلاسىها. 4. فراهم بودن امکانات و شرایط مناسب روانى نظیر نزدیک بودن به منزل و محیط گرم و عاطفى خانواده و در نتیجه نداشتن دغدغه و نگرانى؛ نظیر دور بودن از والدین و غیره. 5. وجود انگیزه و علاقه زیاد ...
تعداد صفحه:
۱۱
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
چرا کودکی برای همه ما خاطره انگیز است؟ و حتی خاطرات تلخش ما را به یاد «بودنمان» می اندازد؟ آیا به خاطر این نیست که یادگیری های کودکی معنی دار، پراحساس و همراه با تجربه های هدف است؟ انسان از اوان کودکی کنجکاوی خاصی نسبت به شناخت بیرون و درون خود دارد. در این راستا با محیط درگیری حسی پیدا می کند. با نوع ارتباطی که با دنیای جالب و پر از سوال خود دارد به تدریج حس تعلق مسوولیت پذیری ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
* باید رویکرد اصلاحی در خصوص سازمان و تشکیلات آموزشی را به عنوان یک تحول اساسی در نظر گرفت. * بسیاری از فرصتها و موانع تحقق آموزش و پرورش کارآمد، فراتر از مرزهای سازمانی قرار دارند * تشکیلات مستقل تحت عنوان معاونت پرورشی، درکنار معاونت آموزشی، بیش از هر چیز نقش تربیتی مدیر، معلم و دیگر کارکنان را مورد خدشه قرار می دهد. ساختار سازمانی پیکره و قالب فعالیتهای هر سازمان را تشکیل می ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
ویژگیهای مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ) 1- مدیر مدرسه خوب دارای برنامه آموزشی و تقو یم اجرایی سالانه فعالیت ها و ...می باشد . 2- عوامل آموزشی مدرسه خوب با دانش آموزان دوست و رفیق هستند به نحوی که دانش آموز زیبا ترین احسا س را دراین محیط دارد. 3- دانش آموزا ن در کارهای گروهی و فعا لیت های آموزشی تربیتی مثل شورای دانش آموزی ،اقامه نماز، انجمن علمی و ... باعلاقه شرکت ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
این دوره یا سن شروع کار و مرحله احساس نیاز نوجوانان به استقلال و موجودیت و علاقه مندی به کارهای تولیدی و اقتصادی مقارن است . بنابراین در این دوره برنامه ریزی تحصیلات متوسطه باید بر پایه ای استوار باشد که موجبات رشد شخصیت نوجوانان و تحصیلات متوسطه باید بر پایه ای استوار باشد که موجبات رشد شخصیت نوجوانان و جوانان و فراهم آید و استعدادهای اختصاص آنان شکوفا شود و برای زندگی مفید ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
یکی از شرایط اساسی مطالعه ، تمرکز حواس است . معمولاً دانش آموزان ، والدین یا معلمین از عدم تمرکز حواس شاگردان شکوه می کنند و همین امر باعث ایجاد افت تحصیلی در بین دانش آموزان ایرانی شده است . پس بر آن شدیم تا مطالبی چند جهت رفع این مسئله ارائه دهیم : 1- دانش آموز باید قبل از ورود معلم به کلاس ، آمادگی روانی و عصبی داشته باشد ، در غیر این صورت در تمرکز حواس خلل ایجاد می گردد . 2- ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
مقدمه : انسان ، به سبب ویژگیهای بی نظیرش در میان همه موجودات ، عنوان اشرف مخلوقات را به خود اختصاص داده است. او استعداد خاص تفکر و یادگیری دارد که به او اجازه می دهد اعمال خاص انجام دهد . نتایج اعمالش را پیش بینی و ارزیابی کند .تغییر و تحولات گوناگون و سریعی را در عرصه علم و فناوری به وجود آورد. آنچنان که به قول تافلر دنیا را به دهکده ای تبدیل کند که اطلاعات را در سریع ترین زمان ...
تعداد صفحه:
۱۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
انسان، موجودی است که از دو بعد ، جسم و روح، پدید آمده است و هر کدام نیازها و آسیبهای خاص خودش را دارد. همان گونه که بدن انسان به انواع غذاها احتیاج دارد ، روح آدمی نیز به شادابی و تفریحات سالم نیازمند است. بنابراین، غذای روحی و روانی، همواره در کنار غذای جسم، مطرح بوده است. امیرمؤمنان، حضرت علیعلیهالسلام میفرماید: مؤمن را سه وقت است؛ « وقتی که در آن با پروردگار خود به راز و ...
تعداد صفحه:
۳
دسته بندی:
زیست شناسی
اطلاعاتی در مورد زیست دریا گرایش زیست دریا به بررسی و مطالعه خواص محیط آبی، بیولوژی آبزیان و فعالیت های آبزی پروری می پردازد. یعنی برخلاف دو گرایش علوم جانوری و علوم گیاهی که در آنها بیشتر موجودات خشکی زی مطالعه می شوند این گرایش جانوران و گیاهان آبزی را بررسی و مطالعه می کند. گرایش زیست دریا علاوه بر بررسی فیزیولوژی آبزیان به مطالعه اکولوژی دریا یعنی بررسی آلودگی آب دریا و ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
در فرآیند آموزش بطور کلی دو روش زیر متصور است 1) روش طبیعی در این روش فرد تا چهار، پنج سالگی توانائی قابل قبولی را در یادگیری زبان محیطی که در آن متولد شده و رشد کرده است بدست می آورد. در این روش هیچ سیستم کلاسیکی بر فرد تحمیل نشده و او فقط در تعامل با محیط اطراف خود این توانائی را بدست آورده و تا آخر عمر خودش از آن سود می جوید. 2) روش مصنوعی (مجازی) تمام روشها، منابع اطلاعاتی، ...
تعداد صفحه:
۱۱
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
تعلیم و تربیت کودکان ( نظری )-برنامه ها و تجهیزات مراکز پیش دبستانی آموزش هایی که، قبل از ورود به تعلیمات ابتدایی به کودکان سه تا شش سال تمام، ارائه می دهند، آموزش پیش دبستانی نام دارد. آموزش پیش دبستانی را به مهد کودک (سه تا چهار سالگی) و آمادگی (پنج و شش سالگی) تقسیم می کنند. مهد کودک به منظور راحتی و آسودگی مادران، به ویژه مادران شاغل است، ولی در دوره پیش دبستانی، به آموزش ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
برای تشخیص مفهوم مخلوط معمولی در ذهن بچّه ها می توانیم بدین صورت اقدام کنیم . از هر کدام می خواهیم که یکی مقداری نخودچی ، یکی مقداری نقل ، یکی مقداری کشمش ، یکی مقداری بادام و . . . به همراه خود بیاورند و آنها را روی میز قرار دهند بعد همه را در یک جا جمع و به هم می زنیم و از آنها می خواهیم که بگویند ما چکار کردیم . جواب می دهند که آنها را قاطی کردید . ( آجیل درست کردید ) . می ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
روانشناسی
چکیده: یکی از مهمترین مهارت های یادگیری، درک مطلب می باشد. هر چه ادراک و دریافت بهتر باشد، یادگیری و یادآوری مطالب نیز آسان تر می شود. برای درک بهتر باید هدف و انگیزه داشت. به خاطر داشته باشید که مطالعه بدون هدف و پیش زمینه همچون گردابی است که فرد را در خود گرفتار می کند. هدف مطالعه هدف مطالعه ارتباط دادن مطالب جدید با مطالبی است که از قبل می دانید، اگر راجع به موضوع پیش زمینه ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
روانشناسی
فرا گیری تکنیک های مختلف یادداشت برداری خود یک هنر است . چنان چه نظام منظمی از یادداشت برداری را متناسب با نوع مطالعه خود پیدا کنیم و در موقعیت های مختلف ، یادداشت برداری نماییم به طوری که آنها صحیح و قابل درک باشند ، گام بزرگی در موفقیت و پیشرفت خود برداشته ایم . ما هنگام مطالعه ، اطلاعات زیادی را بدست می آوریم ، ولی به یاد سپردن تمامی آنها غیر ممکن است . بنا براین مهارت در ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
آموزش، به فعالیتهای از پیش طرح ریزی شده ای گفته می شود که با هدف ایجاد یادگیری دردانش آموزان بین معلم و یک یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام می شود. منظور از کنش متقابل، مبادله گفتار یا اعمال بین معلم و دانش آموزان است که به جریان آموزش و یادگیری جهت می دهد. لذا، هدف از آموزش کمک به ایجاد یادگیری دردانش آموزان است. اما یادگیری، موضوع مشخص و واحدی نیست، ...
تعداد صفحه:
۴
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
تشکل های دانش آموزی فعالیت های قرآنی مراسم ها و مناسبتها نماز جماعت در مدرسه ماه مبارک رمضان تشکل های دانش آموزی مسابقات گوناگون فرهنگی حائزین رتبه های برتر تشکل های دانش آموزی: پرورش استعدادهای نوجوان در دوره راهنمائی اهمیت بسزایی دارد با ایجاد تشکلهای دانش آموزی پیشتازان هلال احمر، شورای دانش آموزی ، بسیج ، امران به معروف ، گروه تبلیغات ومراسم و.. زمینه شکوفائی استعداد ها ...
تعداد صفحه:
۱۶
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
1 متناسب با اهداف آموزشی هدف از طرح سوال و ارزشیابی در پایان هر درس میزان و سنجش این است که آیا ما به هدف آموزشی خود رسیده ایم . که سوالات در پایان هر درس به ما آگاهی لازم را می دهد . مثلاً گوش کن و بگو این فعالیت کلاس را با تعامل میان معلم و دانش آموز مواجه می سازد توجه ، دقت و تمرکز را بال می برد یا در ببین و بگو دانش آموز به تصاویر نگاه می کند آن چه دیده به زبان می آورد که با ...
تعداد صفحه:
۶
دسته بندی:
علوم اجتماعی و جامعه شناسی
رابطه کار و تحصیل چیست؟ ما برای چه چیزی درس میخوانیم گاهی اوقات قدیمیها به ما میگویند 1 - شغل فرد در تعیین الگوی روابط اجتماعی و دوستهای او چه نقشی دارد ؟ هر چقدر علم آدامها بیشتر باشد روابط اجتماعی انه با دوستان و آشنایان بهتر است . 2- شغل فرد در تعیین محل سکونت او چه نقشی دارد؟ هر چه فرد محل سکونتش نزدیکتر باشد کارهایش آسان تر و زودتر انجام می گیرد. 3- شغل فرد در تعیین ...
تعداد صفحه:
۷
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
ترک های انبوه در پیکره اهداف آموزش و پرورش .... بررسی دلیل شکست دانش آموزان در تحصیل به مطالعه دقیق احتیاج دارد، تنبلی یا بی میلی را نمی توان تنها دلیل عقب افتادگی تحصیلی دانست. گاهی علت شکست دانش آموزان را باید در خانواده، گاه در مدرسه و معلم و گاه در جامعه و نظام آموزشی و وضعیت اقتصادی جستجو کرد. مدرسه درمیان نهادهای تعلیم و تربیت جامعه جایگاه ویژه ای دارد. درواقع مدرسه بعد از ...
تعداد صفحه:
۸
دسته بندی:
علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
این تحقیق به منظور ارزشیابی سطح توانایی ها و مهارت های حرفهای معلمان دوره ابتدایی و نیز یافتن نقاط قوت و ضعف این فرایند به منظور رفع نارساییها و بهبود کیفی روشهای تدریس در سطح شهر تهران انجام شد. افزون برآن رابطه برخی عوامل تأثیرگذار بر مهارتهای حرفهای معلمان چون جنس، سن، سطح تحصیلات، رشته تحصیلی، سابقه تدریس، شرایط فیزیکی و تعداد دانشآموزان کلاس، گذراندن دورههای ...